General

Twitter in zasebnost?


To vam je treba ‘tvitati’ prek upravljanja privolitve

Do 280 znakov, ki so jih pred nekaj leti vtipkali s starim dobrim SMS-om, se zdaj vse pogosteje tvita: le tako je mogoče razložiti, da ima uspešna ameriška storitev mikroblogov Twitter skoraj 330 milijonov aktivnih uporabnikov na mesec. V zadnjih letih so se pod različnimi oznakami #hashtags sprožile živahne debate, kar impresivno dokazuje komunikacijski doseg te platforme. Vsebina je takoj po vnosu objavljena po vsem svetu. Varstvo podatkov igra vlogo še pred tem!

Mobilna domača stran Twitterja na mobilniku

#Twitter GDPR: To lahko preberete v tem članku

Jasno je, da podatki večinoma potekajo prek strežnikov v ZDA in zato presegajo evropsko varstvo podatkov . To kaže, da bi morali upravljavci spletnih strani zelo različno gledati na Twitter in GDPR . Ta vodnik je začetek:

  • Kakšno je stališče Twitterja glede varstva podatkov?
  • Ali je Twitter skladen z GDPR?
  • V kolikšni meri Twitter zbira piškotke?
  • Kaj moram storiti, da izpolnim zakonske zahteve glede varstva podatkov?

Vzemite si sedem minut, da preberete najpomembnejša vprašanja in odgovore o Twitterju in varstvu podatkov.

Twitter in zaščita podatkov: na kratko o najpomembnejših stvareh iz tega vodnika

  • Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR) in sodba Sodišča Evropskih skupnosti zahtevata izrecno soglasje za uporabo osebnih podatkov v virtualnem prostoru.
  • Leta 2017 je Twitter prilagodil zaščito podatkov glede na GDPR. Lahko pa domnevamo, da bodo osebni podatki uporabljeni v ZDA.
  • Če želite integrirati vtičnik za Twitter v skladu z GDPR, uporabite statične povezave ali povezave, ki se izrecno sklicujejo na zunanje ponudnike vsebin in storitev, preden se naložijo.
  • Upravljanje privolitve piškotkov je postalo tudi pomembna naloga upravljavcev spletnih mest v zvezi z integracijo družbenih medijev: Consentmanager je zmogljivo orodje za prepuščanje ničesar naključju v smislu zakonodaje o varstvu podatkov.

Twitter in varstvo podatkov: Obdelava osebnih podatkov se začne z registracijo

Če se registrirate kot uporabnik na Twitterju, se odrekate pravicam do obdelave vaših podatkov . Vprašanje je le, ali imate kakršen koli vpliv in ali se lahko odločite, v katero uporabo podatkov želite privoliti (ali ne). Tu pride v fokus tema Twitterja in GDPR: Twitter brez dvoma zbira uporabniške podatke. Zaradi Splošne uredbe o varstvu podatkov, ki velja od leta 2018, je storitev kratkih sporočil dolžna pridobiti soglasje uporabnikov za obdelavo osebnih podatkov .

Kaj velja za uporabnike ali upravljavce spletnih mest, ki vgrajujejo tvite ali povezujejo z njimi? Ta vodnik bo obravnaval vsebino Twitterja in varstva podatkov ter bo z upraviteljem soglasja predstavil funkcionalno rešitev za področje delovanja Twitterja in varstva podatkov.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Twitter in GDPR: Pojasnite začetno situacijo

Twitter sam v svojih smernicah pravi, da so tviti javna komunikacija . Ko je tvit objavljen, ga lahko delite ali vdelate, ne da bi pri tem posegali v zasebnost avtorja. Skupna raba, ponovno tvitanje ali vdelava so v tem pogledu del poslovnega modela. V zvezi s Twitterjem in varstvom podatkov vedno postane problematično, če se osebni podatki uporabljajo nevede ali brez privolitve.

Z registracijo pri storitvi kratkih sporočil Twitter je podjetju omogočeno obdelavo podatkov v Združenih državah. Ne glede na varstvo podatkov v Evropi se podatki v ZDA obdelujejo v oglaševalske namene, navsezadnje tu podjetje zasluži velik del svojega denarja. V ZDA se podatki obdelujejo tudi s pomočjo Google Analytics, tako da je privolitev potrebna glede na stroge zahteve Splošne uredbe o varstvu podatkov. Twitter sam navaja, da naroča storitve za te namene. Na Twitter in varstvo podatkov je zato treba gledati celostno in zunaj svojih državnih meja . Kar zadeva zakonsko skladno uporabo v tej državi, lahko orodja, kot je upravitelj soglasja, zagotovijo visoko stopnjo varnosti.

Različne priljubljene aplikacije družbenih medijev, kot so Twitter, Linkedin, Facebook na enem zaslonu telefona

Hashtag v našem imenu: Kaj Twitter pravi o #zaščiti podatkov?

Pogled na Twitterjeve izjave o piškotkih in varstvu podatkov pokaže, da podjetje poudarja predvsem transparentnost. Vendar samo to ni dovolj za pravno skladno delovanje, saj je treba to transparentnost vedno izvajati tehnično brezhibno . Natančneje, po sodbah Evropskega sodišča to pomeni, da morajo uporabniki imeti možnost izrecnega soglasja, če se osebni podatki zbirajo ali shranjujejo. V tem ozadju je treba gledati na nove predpise o varstvu podatkov, ki na Twitterju veljajo od sredine leta 2017.

Nove možnosti Twitterja za zasebnost?

S to posodobitvijo želi Twitter uporabnikom omogočiti več možnosti na splošno glede uporabe osebnih podatkov. Twitterova politika zasebnosti izrecno omenja, da želi uporabnikom dati več nadzora. Z nastavitvami zasebnosti lahko uporabniki zdaj natančneje določijo, katere storitve želijo dovoliti in v kakšnem obsegu. Mnogi uporabniki si po registraciji ne vzamejo časa za preverjanje razdelka z nastavitvami zasebnosti. Vendar bi morali to storiti, da bi se seznanili z obsegom možne uporabe podatkov.

Kaj Twitter pravi o uporabi podatkov?

Twitter izjavlja, da prejema osebne podatke, tudi če kot uporabnik gledate samo tvite in ne vnašate aktivno. Tu je treba najprej navesti naslov IP in uporabljeno napravo. Uporabniki se lahko sami odločijo, ali želijo s Twitterjem deliti dodatne informacije, kot so telefonske številke, e-poštni naslovi ali kontakti iz imenika. Platforma potrjuje uporabo takšnih informacij za varnost računa in za prikaz ustreznejših tvitov. To jasno kaže, v kolikšni meri je mogoče uporabiti osebne podatke . Hkrati se pri tem postavlja vprašanje, kako je mogoče Twitter integrirati na način, ki je skladen z GDPR.

 

Ostanite na tekočem!

Naročite se na glasilo

Pravno ozadje: sodbe Evropskega sodišča (ES)

Twitter navaja, da je posodobil svojo politiko zasebnosti glede na Splošno uredbo o varstvu podatkov, ki velja v Evropi. Zasebnost uporabnikov je treba v prihodnje čim bolje zaščititi. 13. člen GDPR določa, da morajo upravljavci spletnih strani zagotoviti izčrpne informacije, če naj bi osebne podatke zbirali ali hranili. Prav tu pride v poštev orodje za upravljanje privolitve, kot je Consentmanager , ki obiskovalcem spletnega mesta omogoča, da privolijo ali zavrnejo zbiranje podatkov v deklariranem obsegu.

Twitter in piškotki: potrebno je izrecno soglasje

Glede varnosti podatkov in pravno skladnega delovanja spletnega mesta ima tema upravljanja privolitve piškotkov osrednjo vlogo vsaj od uvedbe stroge splošne uredbe o varstvu podatkov. Uporabniki morajo imeti možnost, da se izrecno strinjajo ali zavrnejo zbiranje piškotkov v deklariranem obsegu. Če želite na svojo spletno stran vdelati tvite, morate to osnovo ustvariti tudi z vidika varnosti podatkov. S Consentmanagerjem je mogoče upravljanje soglasij izvajati profesionalno in predvsem v skladu z GDPR. Upravljavcem spletnih mest tako zmogljivo orodje ponuja izjemno dodatno varnost delovanja.

Uporabite vtičnik za Twitter, ki je skladen z GDPR: to so okvirni pogoji

Številna podjetja upravljajo račune Twitter za obveščanje strank o novicah in spodbujanje korporativne komunikacije z največjim digitalnim dosegom. Ikona Twitterja je pogosto statično integrirana na dejansko spletno mesto, kar vodi do profila Twitter. Ta postopek je z vidika varstva podatkov neškodljiv, saj Twitter in Co. ne moreta zbirati nobenih osebnih podatkov, ko obiščete svojo spletno stran. S tehničnega vidika je statična povezava najvarnejša rešitev za reševanje Twitterja in zaščite podatkov za vaše lastno spletno mesto na način, ki najbolj varčuje z viri.

Grafika logotipa Twitter Bird

Integrirati vtičnik za Twitter, skladen z GDPR? Potrebno bi bilo soglasje!

Po drugi strani pa postane v skladu z zakonodajo o varstvu podatkov problematično, če je vtičnik za družbene medije, kot je vir Twitter, integriran na vaše spletno mesto. Tehnično je zelo enostavno integrirati kodo na domačo stran. Problem varstva podatkov se kaže v tem, da so vključene tudi kode za sledenje , ki lahko ogrožajo zasebnost uporabnikov. Takšni vtičniki vedno prenašajo podatke, kar pomeni, da je treba takoj ukrepati z vidika varstva podatkov. To lahko vpliva tudi na obiskovalce spletne strani, ki niso registrirani na Twitterju. Podatki, kot je naslov IP, se lahko zbirajo samodejno in brez privolitve osebe, kar ni mogoče uskladiti z veljavnim varstvom podatkov.

Twitter Plugin & GDPR: To so možne rešitve za upravljavce spletnih mest

Kot upravljavec spletne strani ne bi imeli več nadzora nad zaščito podatkov nad to vsebino. Če želite biti na varni strani, izbrišite takšne vtičnike in se sklicujte samo na profil na Twitterju s povezano sliko. V nasprotnem primeru je potrebna razširjena izjava o varstvu podatkov ali pa morate obiskovalce pred nalaganjem te vsebine prositi za njihovo soglasje, da se podatki na tej točki prenašajo zunanjim ponudnikom storitev. Najkasneje po sodbi Evropskega sodišča se zdi nujno potrebno vključiti izjavo o varstvu podatkov ali povezavo do nje na lastnem Twitter profilu.

Možna je tudi tako imenovana rešitev z dvema klikoma za povezavo Twitterja in GDPR: gumbi so neaktivni, dokler jih uporabniki zavestno ne aktivirajo. Do takrat ni mogoče izvesti nobene izmenjave osebnih podatkov, kot je naslov IP.

Problem deljene odgovornosti v digitalnem prostoru

Razdelek 26 GDPR govori o skupni odgovornosti. Ta primer se vedno pojavi, ko se uporabljajo vtičniki ali so integrirani tviti. V zvezi s tem je treba prilagoditi izjavo o varstvu podatkov, saj pravni položaj ni povsem jasen. Vendar pa operaterji lahko in morajo implementirati rešitev, skladno z GDPR, za svoje spletno mesto. Na koncu si poglejmo, kako to lahko izgleda in kakšne prednosti odpira zmogljivo orodje za upravljanje privolitve, kot je Consentmanager.

Z upraviteljem soglasij je mogoče Twitter integrirati v skladu z GDPR

Do te točke ste lahko razumeli, da Twitter zagotavlja večjo preglednost zaščite podatkov z več konfiguracijami za uporabnika. Vendar to nikakor ne razbremeni upravljavcev spletnih mest obveznosti navedbe uporabe podatkov v primeru integracije vtičnikov.

Kdor ne integrira Twitterja s statično povezavo na lastno spletno stran, bo moral poudariti, da podatke uporabljajo zunanji ponudniki storitev, preden se podatki naložijo. Da bi lahko svoje spletno mesto, vključno s Twitterjem, upravljali v skladu z GDPR, je tema upravljanja privolitve piškotkov postala v središču pozornosti od sodbe Sodišča Evropskih skupnosti. Kot upravljavec spletnega mesta lahko uporabite Consentmanager, da sprejmete vse potrebne previdnostne ukrepe za združevanje Twitterja in zaščite podatkov na pravno varen način. To še posebej velja, če za optimizacijo spletne strani uporabljate Google Analytics . S pasico za upravljanje privolitve, ki se prikaže, zagotavljate, da so upravljavci spletnih mest izčrpno obveščeni, lahko privolijo v uporabo podatkov ali naredijo osebne konfiguracije.

Profesionalizirajte Twitter in zaščito podatkov s Consentmanager

S Consentmanagerjem se zanašate na terensko preizkušeno in prilagodljivo rešitev, ki izvaja pravne zahteve Splošne uredbe o varstvu podatkov. Poleg varnosti delovanja v skladu z zakonodajo o varstvu podatkov zagotavljate pozitivno uporabniško izkušnjo z integracijo upravitelja soglasja. Študije kažejo, da strokovno upravljanje privolitve piškotkov vodi do večjega sprejema in daljšega časa hrambe. Zgledno ravnanje z osebnimi podatki gradi zaupanje, kar lahko pozitivno vpliva na podobo. S ponudnikom upravljanja soglasij ne vlagate le v pravno varnost svojega spletnega mesta, temveč tudi v merljivo (!) uspešnost. Pregled v realnem času vam omogoča, da natančno analizirate trenutno delovanje in naredite zaključke za optimizacijo .

Twitter in varstvo podatkov: Nič ne sme biti prepuščeno naključju, ko gre za pravno zavezujočo

Predvsem glede na temo Twitterja in varstva podatkov hitro postane mednarodni doseg jasen. Če je vaše spletno mesto mednarodno usmerjeno in vsak dan dosega uporabnike z vsega sveta, lahko uporabite funkcionalno večjezično rešitev s Consent Managerjem. Osrednja pasica za varstvo podatkov se bo samodejno prikazala v ustreznem nacionalnem jeziku na območju GDPR. Upravitelj soglasij je zaradi možnosti samodejnega prilagajanja in prilagajanja dojet kot pomemben del spletnega mesta. Vsakemu obiskovalcu pokaže, da vi kot operater izpolnjujete svoje obveznosti. Twitter in zasebnost sta zapleten izziv. Z orodjem, kot je Consentmanager, je mogoče ta izziv tehnično hitro in zanesljivo obvladati.

Pogosta vprašanja o Twitterju in varstvo podatkov: Morda vas bo zanimalo tudi to

Popolna anonimnost v digitalnem prostoru ne bo mogoča, saj se podatki vedno izmenjujejo. Če želite dati smiseln odgovor na to vprašanje za svoj Twitter račun, preverite nastavitve v razdelku »Zasebnost in varnost«. Možnost »Zaščiti moje tvite« lahko izberete pod »Ciljna skupina in označevanje«, kar zagotavlja najboljšo možno zaščito za račun.

Od sodbe Evropskega sodišča leta 2019 so morali upravljavci spletnih mest zagotoviti izčrpne informacije o podatkih, ki jih zbirajo v zvezi z direktivo o piškotkih. Za obdelavo zbranih podatkov je potrebno pridobiti soglasje. To lahko storite samodejno s pasico upravitelja soglasja. Pozitivni stranski učinki integracije upravitelja privolitve piškotkov so podaljšanje bivanja in na splošno višja raven sprejemanja.

Upravljanje privolitve je postalo osrednja naloga vseh upravljavcev spletnih strani vsaj od uvedbe nove Splošne uredbe o varstvu podatkov. Consentmanager pomaga organizirati zbiranje ali shranjevanje osebnih podatkov na zakonsko skladen način. Za to morajo uporabniki izrecno dati svoje soglasje ali ugovarjati navedenemu obsegu zbiranja podatkov.

Ko je integrirana s statično povezavo, se osebni podatki ne posredujejo naprej. Če naj bi vtičnik Twitter deloval v skladu z GDPR, je potrebna prilagoditev smernic za varstvo podatkov, kot tudi izrecno obvestilo, da se podatki posredujejo ponudnikom storitev, ko se ta zunanja vsebina naloži. Z javnim profilom si lahko tvite ali vsebino v bistvu ogledajo in uporabljajo vsi.

Z registracijo se uporabniki odločijo, ali bodo svoje tvite delili javno ali za določeno področje, vključno z osebnimi podatki. To je preprosto strukturno zaradi dejstva, da se podatki med drugim obdelujejo v ZDA, kjer GDPR ni pomemben za Twitter. Twitter in varstvo podatkov je zato treba videti čez meje. Kot odgovor na zaostrovanje zakonodaje v Evropi je Twitter leta 2017 preoblikoval varstvo podatkov z novimi smernicami. Sama storitev kratkih sporočil govori o več preglednosti in možnosti konfiguracije za uporabnike na področju zasebnosti. Tam lahko uporabniki konfigurirajo zaščito podatkov na Twitterju.


več komentarjev

videi

Webinar: Brez piškotkov = izguba prihodka?

Spletni svet se sooča z velikimi spremembami, zlasti za založnike in oglaševalce. 11. marca smo skupaj z Refinery89.com gostili spletni seminar »Brez piškotkov = izguba prihodkov«, da bi pogledali v prihodnost. Webinar je potekal v angleškem jeziku. Obravnavane so bile naslednje teme: pregled Spletni seminar je ponudil dragocene vpoglede v to, kako se lahko založniki […]
Webinar Google Consent Mode v2
Novo, videi

Webinar: Google Consent Mode v2

Spletni seminar o »Google Consent Mode v2« je potekal 27. februarja 2024. PDF za webinar lahko najdete tukaj za prenos . Obravnavane so bile naslednje teme: pregled Vsi govorijo o Googlovem načinu privolitve v2. Od marca 2024 bo Google zahteval, da vsa spletna mesta in aplikacije uporabljajo Google Consent Mode v2. Za to je pomembno, […]