Prav

YouTube in GDPR – Nasveti za uporabo video kanala v skladu s predpisi o varstvu podatkov


Številna podjetja so prepoznala pomen družbenih medijev za učinkovitost njihovega spletnega trženja. Po motu »slika (ali video) pove več kot 1000 besed« se poleg klasičnega Facebooka uporabljata predvsem Instagram in YouTube. Če YouTube uporabljate tudi kot kanal podjetja in morda želite zbirati podatke od uporabnikov, bodite previdni: YouTubovi piškotki in GDPR nimajo nujno enakega preseka. To pomeni, da morate biti pozorni na nekaj stvari, da bo integracija videoposnetkov iz YouTuba skladna z GDPR. V nasprotnem primeru grozijo opozorila in v določenih okoliščinah ostre kazni.

Ta pregled povzema najpomembnejše stvari o YouTubu in GDPR – zlasti o temi YouTubovih piškotkov in privolitve . Če imate kakršna koli vprašanja, je specializirani ponudnik upravljanja privolitev, kot je consentmanager, prava kontaktna oseba.

Rešitev za soglasje za pametne televizorje

Kaj ureja GDPR?

GDPR je okrajšava za Splošno uredbo o varstvu podatkov. To je sklop pravil Evropske unije, ki velja od 25. maja 2018 in dopolnjuje Zvezni zakon o varstvu podatkov (BDSG) v Nemčiji. Namen predpisov je varstvo osebnih podatkov . To ne vključuje samo klasike, kot sta ime in datum rojstva. Šteje tudi IP naslov računalnika ali mobilnega telefona, saj so ti podatki načeloma primerni za ugotovitev osebe, ki stoji za uporabnikom.

GDPR je sestavljen iz uvodnih načel in številnih zapletenih predpisov, ki jih laik težko razvrsti. Uredba velja za vsa podjetja ali ustanove, združenja ali klube, ki zbirajo, hranijo in obdelujejo podatke ljudi – brez povezave ali na spletu. Obstaja cela vrsta pravic, ki jih imajo potencialne stranke ali stranke v skladu z GDPR – na primer pravica do informacij, pravica do privolitve v obdelavo določenih podatkov ali pravica do izbrisa. Zlasti o privolitvi (soglasju) je govora podrobneje, saj je privolitev uporabnika nekaj, kar je treba upoštevati, ko gre za piškotek YouTube.

Kaj ima video platforma opraviti z zaščito podatkov?

Še vedno je veliko ljudi, ki mislijo, da je YouTube skladen z GDPR, saj si lahko ogledajo videoposnetke platforme, ne da bi bili prijavljeni v Google. A tudi to je napaka. Na primer, če uporabljate eno od številnih programskih rešitev, s katerimi lahko zaznate in izklopite sledilne piškotke, boste hitro ugotovili, da – podobno kot na drugih spletnih mestih – neopazni piškotki še vedno vrvejo in zbirajo podatke. Torej so piškotki zagotovo na voljo tudi, če niste prijavljeni v YouTube . Poleg piškotkov YouTube je zbiranje podatkov za Google Račun še posebej pomembno z vidika varstva podatkov.

Kaj ima YouTube opraviti z Googlom?

Google je vedno znova omenjen v povezavi z YouTubom in GDPR ali YouTubom in soglasjem za piškotke. Razlog za to je preprost: YouTube pripada Googlu – in ko se registrirate ali prijavite v YouTube, to storite s svojim Google Računom. In prav zaradi tega so zagovorniki zasebnosti sumljivi glede piškotkov YouTube.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Piškotki pod povečevalnim steklom

Kaj pravzaprav so piškotki, kaj počnejo »piškotki« na YouTubu in zakaj so tako kritični? Piškotki so majhne besedilne datoteke, ki se med brskanjem po brskalniku shranijo v računalnik ali pametni telefon. Seveda služijo zelo specifičnemu namenu za operaterje spletnih mest: sledenje. Sledenje je sledenje uporabnikom na spletu z namenom razvoja ustreznih marketinških strategij. Spletna trgovina bo na primer shranila nakupovalni voziček in kliknjene izdelke ter ID seje posameznega računalnika. Na ta način obiskovalci med deskanjem prejmejo primerne ponudbe – če jim je to všeč ali ne. Ste morda s svojim stacionarnim računalnikom že brskali po ponudbah velikih spletnih velikanov in nato na pametnem telefonu pozneje prejeli podobne oglase? Točno to je rezultat virtualnih piškotov. Marsikdo to dojema kot »vohunjenje«, zato so piškotki prišli pod drobnogled pooblaščenih oseb za varstvo podatkov.

Zasebnost in Google Račun

Če odprete Google Račun, bodo podatki zbrani in shranjeni tudi za njihovo uporabo (vključno z na primer obnovitvijo gesel in preprečevanjem zlorabe). Te informacije niso pretirano izčrpne – zahtevani so ime, datum rojstva, e-poštni naslov in telefonska številka. To se zdi precej neproblematično. Toda – in to je pomemben dejavnik, ko gre za YouTube in zaščito podatkov – bo vsak, ki deska po odprtem Google Računu, sledil z vsemi svojimi podatki. Zaradi tega mora uporabnik samodejno izjaviti svoje soglasje – soglasje za piškotke YouTube .

GDPR – soglasje kot pomemben kriterij

Bistvo in konec uredb GDPR je varstvo osebnih podatkov. V tem kontekstu je osrednji element Splošne uredbe o varstvu podatkov, da morajo uporabniki dati svoje soglasje za zbiranje podatkov . To ureja člen 6 GDPR, ki ima naslov »Zakonitost obdelave« :

“(1) Obdelava je zakonita le, če je izpolnjen vsaj eden od naslednjih pogojev:
a) je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki , dal soglasje za obdelavo njegovih osebnih podatkov za enega ali več posebnih namenov;
[…]”

DSGVO § 6

To pomeni – tudi za integracijo videoposnetkov YouTube v vašo spletno stran –, da je privolitev uporabnika obvezna. To je mogoče izvesti prek klasične pasice s piškotki ali posebnega pojavnega okna. S tem uporabniku omogočite izbiro piškotkov, ki jih dovoli. To dovoljenje se imenuje soglasje. Ko gre za izbiro, bi morali uporabniku, ki si na vašem spletnem mestu ogleduje povezan videoposnetek v YouTubu, ponuditi tri možnosti, med katerimi lahko izbirate:

  • soglasje za zbiranje piškotkov, ki jih kot upravljavec spletne strani predlagate
  • Soglašajte samo s tistimi piškotki, ki so nujni za uporabo spletnega mesta iz pravnih in tehničnih razlogov ali so obvezni
  • soglasje za piškotke, ki jih uporabnik sestavi na uporabniško določen način

Ne glede na to, katero od treh variant izberejo uporabniki vašega spletnega mesta in vdelanih videoposnetkov YouTube: YouTubovi piškotki so pravno varni in z videoposnetki iz YouTuba ste v celoti upoštevali GDPR.

 

Ostanite na tekočem!

Naročite se na glasilo

Uporabljati video vsebino – brez privolitve?

Ni dobra ideja! Pravno je to sivo območje, ki vas kot ponudnika videoposnetkov v YouTubu ogroža zaradi GDPR. Lahko prikažete pasico s piškotki, ki daje splošno obvestilo o zbiranju piškotkov in nato dovolite uporabnikom, da se odločijo, ali bodo nadaljevali z brskanjem ali ne. Vendar taka uporaba piškotkov YouTube ni zakonsko skladna. Pomembno je pridobiti aktivno soglasje uporabnika . To dejavnost morate zagotoviti tako, da od obiskovalca spletnega mesta zahtevate, da klikne kljukico, da lahko uporablja določeno vsebino. Tako poskrbite, da je vaša YouTube ponudba skladna z GDPR in se zaščitite pred opozorili odvetnikov konkurence in skupin za varstvo potrošnikov ter pred neprijetnimi kaznimi organov za varstvo podatkov v primeru neupoštevanja GDPR in BDSG/TTDSG.

Številni operaterji spletnih mest tudi menijo, da je gledanje videoposnetkov iz YouTuba skladno z GDPR, če se uporabniki odjavijo iz svojega Google Računa. Toda tudi to je vse prej kot priporočena strategija za združljivost YouTuba z GDPR. Prvič, upravljavec spletne strani uporabnika ne more prisiliti, da zapre račun. In drugič, še vedno bo zbranih dovolj piškotkov YouTube. Zato se logično odločite za čisto strategijo in neprepustno soglasje uporabnikov za piškotke YouTube.

Soglasje za shranjevanje podatkov je nujno potrebno, še posebej, če kombinirate sledenje s piškotki s tako imenovano razširjeno primerjavo podatkov .

Napredna uskladitev podatkov – kaj točno je to?

Ko gre za YouTube in GDPR, je razlika med klasičnim zbiranjem piškotkov in uporabo YouTubovih piškotkov za morebitno razširjeno primerjavo podatkov še posebej pomembna. Napredno ujemanje podatkov pomeni, da upravljavci spletnih mest dopolnjujejo podatke, ki jih zbirajo piškotki YouTube, s podatki, ki so jih sami že shranili, kot so seznami strank. Pooblaščenci za varstvo podatkov na to gledajo še posebej kritično, saj več kot je zbranih podatkov, lažje je sklepati o osebah, ki za njimi stojijo . In prav tega predpisi o varstvu podatkov ne dovoljujejo brez privolitve pri sledenju s piškotki YouTube. Torej: če uporabljate YouTubove piškotke kot del razširjene primerjave podatkov, mora uporabnik uporabiti privolitev za piškotke YouTube, sicer uporaba YouTuba ne bo skladna z GDPR.

Google Double Click – kaj je to in kaj pomeni za YouTube in GDPR?

YouTube pripada podjetju Google LLC. in zato tudi zanj veljajo pogoji varstva podatkov ameriške skupine. To velja tudi za njegovo oglaševalsko platformo. Double Click je Googlov oglaševalski izdelek in vključuje obsežno sledenje uporabniških podatkov. Konkretno to pomeni: če uporabljate storitve YouTube z vgrajevanjem videoposnetkov YouTube v spletna mesta, storitev iz ZDA to združuje s celovitim sledenjem uporabnikov, ki uporabljajo takšne ponudbe . Seveda morate upoštevati tudi predpise o varstvu podatkov, če na primer uporabljate Facebook Pixel. Če pa uporabljate YouTube in s tem posredno tudi Google, so ukrepi za varstvo podatkov še posebej pomembni. Torej: Naj bo integracija videoposnetkov iz YouTuba skladna z GDPR!

Spodaj boste našli nekaj nasvetov o tem, kako profesionalno implementirati YouTubovo soglasje za piškotke in kako narediti YouTube skladen z GDPR. Strokovnjaki za YouTube in GDPR so ponudniki upravljanja privolitve, kot je consentmanager.

1. Uradna oseba za politiko zasebnosti in varstvo podatkov

Trdna izjava o varstvu podatkov je bistvo in konec profesionalnega spletnega mesta, ki je skladno z varstvom podatkov. V tem kontekstu se lahko sklicujete tudi na Googlove storitve in njegovo povezavo do sledenja vdelanim videoposnetkom YouTube. Lahko tudi opišete, da lahko vsak uporabnik prispeva k lastnemu varovanju podatkov, na primer z nasprotovanjem Googlovim ukrepom sledenja ali z ustreznimi nastavitvami v svojem Google Računu. Navedite tudi pooblaščeno osebo za varstvo podatkov, ki je odgovorna za spletno mesto vašega podjetja. To lahko poimenujete interno ali naročite zunaj.

2. Pridobite soglasje uporabnikov

Za spletno stran, ki je skladna z varstvom podatkov, in njeno uporabo je nepogrešljiva tudi uporabnikova privolitev v dejanja, ki so občutljiva na podatke. Uporabite pasice s piškotki, ki uporabnikom omogočajo izbiro različnih možnosti. Ta izbira, torej namerno klikanje na možnost, je odločilna razlika pri tem, ali je soglasje za piškotke YouTube dana ali ne. Preprosto povedano: Če se uporabnik odloči za določeno kljukico in s tem posebno možnost za piškotke, to pomeni sledljivo in preverljivo dejavnost , da ste v celoti upoštevali določila na YouTubu in DSGVO. Tako ustvarite podlago, da vaše spletne strani ne morejo napadati pooblaščenci za varstvo podatkov in konkurenti.

3. Uporabite razširljiv način zaščite podatkov

Vdelava videoposnetka iz YouTuba na vaše spletno mesto je enostavna tudi za laike. Tako deluje:

  1. izberite ustrezen video
  2. pritisnite gumb “Share”.
  3. izberite možnost “Vdelaj”.
  4. Uporabite možnost »Pokaži več«.
  5. izberite način “razširjena zaščita podatkov”.
  6. Preverite ustvarjeno povezavo
Omogočite možnost izboljšanega načina zasebnosti pri vdelavi videoposnetka YouTube

V nasprotju s klasično povezavo za vdelavo se ustvari posebna povezava: Če se povezava prikaže z URL-jem www.youtube-nocookie.com, ste lahko prepričani, da se piškotki YouTube uporabljajo v skladu z GDPR in da delujete v skladno s predpisi o varstvu podatkov. (Pomembno: soglasje za vdelavo YouTuba je še vedno potrebno!)

4. Uporabite consentmanager Dynamic Content Blocking

Če consentmanager uporabljate kot pasico s piškotki na svojem spletnem mestu, lahko samodejno blokiramo videoposnetek v YouTubu in namesto tega prikažemo sliko za predogled. Če uporabnik YouTuba še ni odobril, je zaščiten in hkrati vidi, kaj bi lahko videl na tej točki (tj. predogled YouTube videa) skupaj z možnostjo izrecne aktivacije tega videa.

Izvedite preizkus: Če še niste privolili v YouTube na našem spletnem mestu, bi morali zdaj videti predogled tukaj:

Če ste že privolili v YouTube na našem spletnem mestu, nadaljujte na naslednji način: Kliknite ikono upravitelja privolitve v spodnjem levem kotu, da prikličete nastavitve piškotkov, počistite izbor YouTube in shranite. Nato pustite, da se stran ponovno naloži.

5. Preverite alternative

Včasih ni nujno, da je YouTube video, ki ga je treba vdelati v spletno mesto. Videoposnetke lahko vnesete tudi s klasičnim HTML

Pogosto zastavljena vprašanja

Niste prepričani, ali potrebujete CMP?

Da bi vam pomagali pri stvareh, kot so GDPR, CMP in privolitev, smo tukaj zbrali najpogostejša vprašanja.

YouTube in piškotke oziroma YouTube in GDPR dobro poznamo, tako tehnično kot pravno. Smo partner, s katerim lahko s soglasjem piškotkov zakonito integrirate videoposnetke iz YouTuba v svoje spletno mesto.

Ni nujno, ker imajo enake težave z varstvom podatkov . Metode, ki izboljšujejo zaščito podatkov na Vimeu, so običajno primerne tudi za večjo zaščito podatkov na YouTubu.

Nekatera podjetja to upoštevajo, ker ne želijo kršiti varstva podatkov. Toda videoposnetki v YouTubu so učinkoviti : integrirani v spletno mesto, uporabnikom ponujajo privlačno dodano vrednost, integracijo YouTuba pa je mogoče izvesti na način, ki je združljiv z GDPR.

YouTubovi piškotki so oblika sledenja. Vendar pa ni vse sledenje prepovedano. Obstaja tudi sledenje, ki je sprejemljivo v skladu z zakonodajo o varstvu podatkov s privolitvijo zadevnega uporabnika – tako imenovano soglasje za piškotke YouTube. S tem soglasjem se zbiranje podatkov s sledenjem pri uporabi videoposnetkov YouTube izvaja v skladu z GDPR.

Splošna uredba Evropske unije o varstvu podatkov velja za vse, ki zbirajo, hranijo in obdelujejo podatke posameznikov. Velja tako za podjetja kot za vse druge institucije, ki to počnejo. Predpisi GDPR so pomembni predvsem za samodejno zbiranje podatkov in sledenje uporabnikom v sodobnem spletnem prostoru.

Upoštevajte, da ne moremo nuditi pravnih nasvetov. Nekatere točke tega FAQ se lahko sčasoma spremenijo ali pa jih sodišča različno razlagajo. Zato se vedno posvetujte s svojim odvetnikom!


več komentarjev

New regulations US 2024
Prav

Nova ameriška zakonodaja o zasebnosti stopi v veljavo leta 2024: posodobite svoje nastavitve zasebnosti za ZDA

V Združenih državah bodo novi zakoni o varstvu podatkov začeli veljati v drugi polovici leta 2024 – na Floridi, v Teksasu, Oregonu in Montani . Podjetja, ki delujejo v teh državah ali imajo stranke v teh državah, morajo pregledati svoje prakse varstva podatkov, da zagotovijo skladnost z novimi zakoni o varstvu podatkov. Da bi vam […]
General, Novo

Orodje consentmanager Spotlight: možnosti integracije na nadzorni plošči CMP

V tem mesecu Tool Spotlight si podrobneje ogledamo integracijske funkcije , ki jih boste našli na nadzorni plošči CMP Consentmanager . Ti so rezultat razširjenega razvojnega dela med consentmanagerjem in ustreznimi orodji, kar pomeni, da lahko našim uporabnikom ponudimo možnost, da aktivirajo integracijo s preprostim klikom neposredno na njihovi nadzorni plošči CMP. Najnovejše možnosti vključujejo […]