Novo

Zakon EU o digitalnih storitvah: vpliv na podjetja


Zakon o digitalnih storitvah Evropske unije

»Celotna logika naših pravil je zagotoviti, da tehnologija služi ljudem in družbam, v katerih živimo – ne obratno. Zakon o digitalnih storitvah bo prinesel smiselno preglednost in odgovornost platform in iskalnikov ter potrošnikom omogočil večji nadzor nad njihovim spletnim življenjem. Današnje določitve so ogromen korak k uresničitvi tega.«

Margrethe Vestager, izvršna podpredsednica za Evropo, primerno za digitalno dobo – 25. 4. 2023

Zakon o digitalnih storitvah (DSA) ali Zakon o digitalnih storitvah je začel veljati 16. novembra 2022 . Nekaj ​​obveznosti pa morajo podjetja izpolniti še do naslednjega roka , 17. februarja 2024 .

Zakon velja za vse digitalne storitve, ki povezujejo potrošnike z blagom, storitvami ali izdelki, še posebej za “zelo velike spletne platforme in iskalnike”, kot je Google, pojasnjuje Evropska komisija. DSA je del digitalne strategije EU »Evropa, primerna za digitalno dobo«. Vendar je samo vprašanje časa, kdaj bodo ti zakoni vplivali na celotno industrijo. Zato bi bilo za vaše podjetje koristno, če ta pravila začnete uporabljati zdaj.

Takole piše v izjavi na uradni spletni strani Evropske komisije :

»Mikro in mala podjetja bodo imela obveznosti sorazmerne z njihovimi sposobnostmi in velikostjo, hkrati pa bodo zagotovila, da ostanejo odgovorna. Poleg tega, tudi če bi mikro in mala podjetja občutno rasla, bi imela koristi od ciljne izjeme od nabora obveznosti v prehodnem 12-mesečnem obdobju.«

Prevedeno iz angleščine: Mikro in mala podjetja bodo imela obveznosti sorazmerno z njihovimi zmožnostmi in velikostjo, hkrati pa bodo zagotovila, da bodo ostala odgovorna. In tudi če mikro in mala podjetja močno zrastejo, bodo v 12-mesečnem prehodnem obdobju oproščena številnih obveznosti.

Cilj zakona o digitalnih storitvah je spodbujati varnejše spletno okolje , zlasti v pristojnosti zelo velikih spletnih platform.

  • Potrošniki in njihove temeljne pravice so na internetu bolje zaščiteni
  • Ustvarjanje močnega okvira za preglednost in odgovornost spletnih platform
  • Spodbujanje inovativnosti , rasti in konkurenčnosti na trgu.

Kako naj bi to izgledalo? Prizadete spletne platforme morajo spremeniti svoje prakse in sprejeti določene ukrepe, kot so: B:

  • Platforme morajo prepovedati oglaševanje, namenjeno otrokom .
  • da uporabnikom možnost, da ne prejemajo priporočil na podlagi profiliranja
  • Prilagodite ukrepe proti žaljivemu oglaševanju in protioglaševanju
  • Poročanje o kršitvah

Celoten uradni seznam ukrepov najdete tukaj .

Naslednjih 17 zelo velikih spletnih platform (VLOP) in 2 zelo velika spletna iskalnika (VLOSE) morata biti v skladu z DSA:

  • Alibaba AliExpress
  • Trgovina Amazon
  • Apple App Store
  • Booking.com
  • Facebook
  • Google Play
  • Google zemljevidi
  • Google Nakupovanje
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Tik Tok
  • Twitter
  • Wikipedia
  • YouTube
  • Zalando

Zelo veliki spletni iskalniki:

  • Bing
  • Google iskanje

Vpliv zakona EU o digitalnih storitvah

  • Za uporabnike/občane
    • Boljša zaščita temeljnih pravic
    • Večja izbira, nižje cene
    • Zmanjšana izpostavljenost nezakoniti vsebini
  • Za podjetja
    • Večja izbira, nižje cene
    • Dostop do trgov po vsej EU prek platform
    • Enaki konkurenčni pogoji za ponudnike nezakonitih vsebin
  • Za platforme/ponudnike digitalnih storitev
    • Pravna varnost, harmonizacija pravil
    • Enostavnejša postavitev in širitev v Evropi

Kako se lahko pripravite zdaj

Če vaše podjetje ni ena izmed zelo velikih spletnih platform, se vam še ni treba odzvati na obveznosti DSA. Vendar pa vam bo dolgoročno koristilo, če zdaj sprejmete naslednje prakse glede zasebnosti:

Informirajte in usposobite svojo ekipo

Poskrbite, da bodo vaši zaposleni, zlasti tisti, ki so odgovorni za obdelavo podatkov in skladnost, dobro obveščeni o DSA in njegovem možnem vplivu na vaše podjetje. Uporaba namenskega orodja za upravljanje privolitve poveča varnost.

→ Redne posodobitve in naročnine na ustrezna glasila, posodobitve predpisov ali industrijske publikacije.
Namig: Naročite se na naše mesečne novice pri ConsentManager in obveščeni boste takoj, ko bodo začeli veljati novi predpisi o varstvu podatkov.

Izvajanje analize vrzeli v skladnosti

Ocenite svoje trenutne prakse podatkov in jih primerjajte z zahtevami DSA, da ugotovite vrzeli in področja za izboljšave.

→ Sodelujte s pravnimi strokovnjaki in strokovnjaki za skladnost, da izvedete temeljito analizo vaših procesov, politik in tehnologij. Ustvarite izčrpno poročilo, ki poudarja področja, ki potrebujejo pozornost, in dodelite sredstva za zapolnitev teh vrzeli.

Za hitro preverjanje skladnosti lahko neposredno uporabite tudi naš brezplačen skener spletnega mesta, ki vam bo zagotovil poročilo o skladnosti s predlogi za področja, na katera se morate osredotočiti na podlagi zakonov, ki veljajo za vaše podjetje.

Redno pregledujte in prilagajajte nastavitve zasebnosti

Redno pregledujte nastavitve zasebnosti na svojih spletnih mestih in drugih povezanih platformah ter jih prilagodite ravni zaščite podatkov, ki jo potrebujete.

→ Vzemite si nekaj minut in se prepričajte, da ste v svojem orodju za soglasje za piškotke uskladili naslednje točke s splošno politiko zasebnosti:

  • Optimizirajte vmesnik pasice, da bo jasen, uporabniku prijazen in dostopen.
  • Vključite mehanizme za zavrnitev.
  • Izvedite nastavitve zdrobljenega soglasja.
  • Prilagodite možnosti soglasja.

Obiščite naš brezplačen kontrolni seznam in se prepričajte, da ste na varni strani s ključnimi predpisi o zasebnosti.

Z upoštevanjem teh praks ne boste samo povečali zaupanja uporabnikov, ampak tudi dokazali svojo zavezanost skladnosti z varstvom podatkov in bili bolje pripravljeni na prihodnje spremembe zakonodaje o varstvu podatkov, če bodo pomembne za vas.


več komentarjev

Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
General, Novo, videi

Webinar: Google Consent Mode v2 z Googlom in upraviteljem privolitve

Pridružite se našemu ekskluzivnemu spletnemu seminarju, ki ga gosti consentmanager v sodelovanju z Googlom 12. junija 2024 ob 11.00 po srednjeevropskem času. Zaradi velikega povpraševanja po informacijah o najnovejših Googlovih zahtevah vam bo ta spletni seminar pomagal bolje razumeti Google Consent Mode v2. Dennis Gingele iz Googla in Jan Winkler iz consentmanagerja bosta predstavila bistvena […]
Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with
Prav

6 let GDPR: praznovanje njenega daljnosežnega vpliva

Bližamo se šesti obletnici 25. maja 2024 Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) , ki je vplivala na standarde varstva podatkov po vsem svetu od začetka veljavnosti 25. maja 2018. GDPR ni le temeljito spremenila varnosti in upravljanja osebnih podatkov, temveč je okrepila pravice posameznikov in jasno opredelila odgovornosti organizacij. Pokrajina varstva podatkov pred GDPR […]