Prav

Ali Zakon o digitalnih storitvah (DSA) velja tudi za vaše podjetje? Spletne platforme imajo dodatne obveznosti


Zakon o digitalnih storitvah (DSA)

Zakon o digitalnih storitvah določa dodatne zahteve glede preglednosti za spletne platforme. Opredelitev spletne platforme v DSA lahko velja za vaše podjetje. Posledično boste morda morali izpolnjevati dodatne zahteve glede preglednosti DSA. Preberite, če želite izvedeti, ali vaše podjetje spada v to kategorijo in katere korake lahko naredite, da ostanete skladni.

Kaj je cilj zakona o digitalnih storitvah?

Zakon o digitalnih storitvah je začel veljati 25. avgusta 2023 za glavne spletne platforme in iskalnike. Od 17. februarja 2024 DSA v celoti velja za druge spletne platforme.

DSA je del agende Evropske komisije “Evropa, primerna za digitalno dobo”, katere namen je urediti spletne platforme in posrednike, kot smo razpravljali v naši prejšnji objavi . Njegov cilj je zaščititi temeljne pravice državljanov EU ob ustvarjanju varnega in preglednega spletnega okolja.

Za koga velja DSA?

DSA različnim spletnim akterjem postavlja različne zahteve glede na njihovo funkcijo in velikost, saj imajo ti dejavniki različne vplive na spletni ekosistem. Prav tako je treba omeniti, da tako kot Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR) DSA temelji na načelu trga in se zato uporablja za vse ponudnike digitalnih posredniških storitev, ki služijo strankam v Evropski uniji (EU). To pomeni, da lahko DSA velja tudi za ameriška podjetja. V skladu s tem je DSA razdelil spletne platforme v štiri glavne kategorije:

1. Zelo velike spletne platforme in iskalniki

Komisija to kategorijo opredeljuje kot platforme in iskalnike s 45 milijoni ali več obiskovalci na mesec. Uradni seznam DSA najdete tukaj .

2. Spletne platforme

DSA opredeljuje spletno platformo kot storitev gostovanja, ki hrani in razkrije informacije javnosti na zahtevo prejemnika storitve. Za spletno platformo se šteje tudi spletno mesto, kjer lahko uporabniki ustvarjajo uporabniške profile ali komunicirajo z drugimi uporabniki.

Po DSA spadajo pod izraz spletna platforma naslednje kategorije:

  • Platforme družbenih medijev
  • Spletne tržnice (spletne trgovine, spletna mesta za e-trgovino)
  • Spletna mesta za deljenje vsebine
  • Trgovine z aplikacijami
  • Spletni sistemi za rezervacije nastanitev in potovanj
  • Platforme sodelovalnega gospodarstva

Opomba : Ta zahteva ne zadeva mikro in malih podjetij, opredeljenih kot podjetja z manj kot 50 zaposlenimi in letnim prometom, manjšim od 10 milijonov evrov. Vendar morajo vse druge organizacije, ki spadajo v kategorijo spletnih platform, izpolnjevati zahteve DSA.

3. Storitve gostovanja
To vključuje storitve, ki shranjujejo podatke o uporabnikih v njihovem imenu. Ta kategorija vključuje storitve računalništva v oblaku, splet, e-pošto in gostovanje strežnikov.

4. Posredniške storitve
To lahko vključuje ponudnike internetnega dostopa in registratorje domenskih imen ter storitve predpomnjenja ali prenosa.

❗Pomembna opomba: Consentmanager bo zagotovil novo funkcijo, ki bo uporabnikom omogočila neposreden dostop do informacij o oglaševalcih s preprostim klikom na ikono poleg oglasa. To omogoča uporabnikom, da prilagodijo/izklopijo oglas takoj, ko ga vidijo.

Dodatne zahteve glede preglednosti za spletne platforme

Spletne platforme imajo tudi dodatne obveznosti in pričakovanja glede zagotavljanja večje transparentnosti.

V skladu s členom 26 “Oglaševanje na spletnih platformah” DSA so določene naslednje zahteve:

1. Ponudniki spletnih platform, ki prikazujejo oglase, morajo zagotoviti, da lahko končni uporabnik hitro, jasno in nedvoumno v realnem času vidi naslednje v vsakem oglasu, ki mu je prikazan:

a) podatke o namenu oglaševanja;
b) oseba ali organizacija, ki prikazuje oglas ;
c) oseba ali subjekt , ki je plačal oglaševanje , če ni oseba ali subjekt iz točke (b); in
d) informacije , ki so hkrati pomembne in lahko dostopne prek oglaševanja; Opis glavnih meril, ki se uporabljajo za določanje ciljne publike za oglaševanje, in načinov, s katerimi je mogoče ta merila spremeniti.

2. Ponudniki spletnih platform morajo ljudem, ki uporabljajo njihove storitve, zagotoviti možnost, da navedejo, ali je vsebina, ki jo ponujajo, komercialna komunikacija ali jo vsebuje.

3. Ponudniki spletnih platform uporabnikom njihovih storitev ne smejo prikazovati oglasov, ustvarjenih na podlagi profiliranja.

Kaj lahko storite za uskladitev z zakonom o digitalnih storitvah

DSA od spletnih posrednikov zahteva, da zagotovijo jasne in preproste informacije o storitvah, ki jih uporabljajo. Poskrbite, da temeljito pregledate svoje prakse glede zasebnosti in preglednosti. Prepričajte se, da od svojih oglaševalskih partnerjev dobite vse pomembne informacije, da jih boste lahko učinkovito posredovali svojim uporabnikom. Naša rešitev Consentmanager lahko pomaga vašemu spletnemu mestu uskladiti in upravljati standarde preglednosti, ki jih zahtevajo DSA in predpisi EU o varstvu podatkov, kot je GDPR.

Niste prepričani, ali za vaše podjetje velja zakon o digitalnih storitvah? Kontaktirajte enega od naših strokovnjakov zdaj!


več komentarjev

New regulations US 2024
Prav

Nova ameriška zakonodaja o zasebnosti stopi v veljavo leta 2024: posodobite svoje nastavitve zasebnosti za ZDA

V Združenih državah bodo novi zakoni o varstvu podatkov začeli veljati v drugi polovici leta 2024 – na Floridi, v Teksasu, Oregonu in Montani . Podjetja, ki delujejo v teh državah ali imajo stranke v teh državah, morajo pregledati svoje prakse varstva podatkov, da zagotovijo skladnost z novimi zakoni o varstvu podatkov. Da bi vam […]
General, Novo

Orodje consentmanager Spotlight: možnosti integracije na nadzorni plošči CMP

V tem mesecu Tool Spotlight si podrobneje ogledamo integracijske funkcije , ki jih boste našli na nadzorni plošči CMP Consentmanager . Ti so rezultat razširjenega razvojnega dela med consentmanagerjem in ustreznimi orodji, kar pomeni, da lahko našim uporabnikom ponudimo možnost, da aktivirajo integracijo s preprostim klikom neposredno na njihovi nadzorni plošči CMP. Najnovejše možnosti vključujejo […]