17. aprila 2024 je Evropski odbor za varstvo podatkov ( EDPB ) objavil mnenje o modelu privolitve ali plačila, ki so ga uvedle večje spletne platforme, kot je Meta. Za podroben povzetek te teme si oglejte našo nedavno objavo v blogu tukaj .
Po tem modelu imajo potrošniki izbiro, da privolijo v obdelavo svojih osebnih podatkov za prilagojeno oglaševanje ali da plačajo storitev, ki ne zbira in obdeluje njihovih podatkov.
23. aprila 2024 je IAB Europe objavil svoj odgovor na mnenje EDPB , v katerem je izrazil nekaj pomislekov:
- IAB Europe je zaskrbljen, da mnenje EDPB odstopa od ustaljene sodne prakse Sodišča Evropskih skupnosti. Izjave o modelu »Soglasje ali plačilo« in prilagojenem oglaševanju so preveč abstraktne in bi lahko povzročile večjo pravno negotovost za podjetja.
- IAB Europe tudi meni, da EDPB napačno predstavlja model soglasja ali plačila kot sistem, v katerem so pravice do varstva podatkov luksuz, saj veljajo le za tiste, ki si jih lahko privoščijo.
- EDPB predlaga, da bi morala obstajati brezplačna alternativa brez oglaševanja, in namesto tega uporablja kontekstno oglaševanje kot alternativni vir dohodka. Vendar pa ni empiričnih dokazov, da je to finančno privlačna alternativa za podjetja. Poleg tega GDPR od podjetij ne zahteva, da na ta način spremenijo svoje poslovne modele. Zaradi tega IAB Europe meni, da to ravnovesje med pravicami do varstva podatkov in svobodo poslovanja ni upoštevano v predlogu EDPB .
Glede na ta vprašanja in namere EDPB IAB Europe poziva k javnemu posvetovanju, da bi zagotovili, da prihajajoče smernice natančno odražajo skrbi in interese vseh vpletenih deležnikov.
Bi radi bili obveščeni o najnovejših dogodkih na to temo? Potem se naročite na naše glasilo zdaj → https://www.consentmanager.de/newsletter/