Microsoft je odgovoren za shranjevanje piškotkov brez soglasja uporabnika. V nedavni sodbi z dne 23. julija 2024 je Višje deželno sodišče v Frankfurtu na Majni ugotovilo, da je Microsoft odgovoren za dokazovanje, da so končni uporabniki dali svoje izrecno soglasje, preden se piškotki shranijo v njihove naprave, tudi če so uporabljeni piškotki odvisni od operaterjev spletnega mesta.
Odločitev se nanaša na storitev »Microsoft Advertising«, oglaševalsko platformo, ki upravljavcem spletnih strani omogoča prikazovanje oglasov uporabnikom v rezultatih iskanja v »Microsoft Search Network«. Ti oglaševalci uporabljajo piškotke za merjenje učinkovitosti svojih oglaševalskih akcij.
Pogoji in določila Microsoft Advertising navajajo, da so upravljavci spletnih mest odgovorni za pridobitev soglasja za namestitev piškotkov pri uporabi Microsoftovih oglaševalskih storitev. Vendar je sodišče ugotovilo, da to Microsofta ne odvezuje njegove obveznosti, da zagotovi, da so končni uporabniki dali svoje soglasje, preden se piškotki namestijo na njihove naprave.
Ta odločitev ponovno potrjuje, da privolitve posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, za uporabo piškotkov še vedno ni mogoče prezreti. V skladu z GDPR lahko celo manjše kršitve povzročijo globe do 10 milijonov evrov ali, v primeru podjetja, do 2 % njegovega svetovnega prometa v prejšnjem poslovnem letu, kar je večje. Ker se digitalna ureditev širi v EU in začnejo veljati novi zakoni, kot sta DSA in AI Act , je uporaba jasnih praks privolitve le prvi korak.