Regulatorji na Nizozemskem, Norveškem in v Nemčiji (Hamburg) so zaprosili Evropski odbor za varstvo podatkov ( EDPB ) za mnenje o tem, ali lahko velike spletne platforme uporabljajo modele »privolite ali plačajte« za vedenjsko oglaševanje na veljavni in prostovoljni podlagi. soglasje uporabnika. Ozadje je bila Metina uvedba naročniškega modela oktobra 2023, v katerem imajo uporabniki možnost izbire med plačilom mesečne naročnine za uporabo Metinih storitev brez oglaševanja ali uporabo storitev brezplačno in ogledom oglasov – neposreden primer »Soglasja ali plačati«.
Odločitev EDPB o tem vprašanju je, da velike spletne platforme, ki svojim strankam dajejo le možnost izbire med plačilom pristojbine ali soglasjem za obdelavo osebnih podatkov za vedenjsko oglaševanje, niso v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov. Takšen model vodi do prisilne privolitve in postavlja v slabši položaj uporabnike, ki se odločijo. V skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR) mora biti veljavna privolitev prostovoljna in uporabniki se ne bi smeli počutiti prisiljene privoliti v obdelavo podatkov, da bi lahko uporabljali storitve spletne platforme.
V primerih, ko je uporaba teh večjih spletnih platform bistvena za družbeno udeležbo ali dostop do poklicnih omrežij, se omejevanje dostopa na tiste, ki niso dali soglasja, šteje za negativno in ni v skladu z načeli nujnosti in sorazmernosti, omejitve namena, minimizacije podatkov in poštenost v skladu z GDPR.
Priporočila EDPB o skladnosti
Da bi izpolnili standarde GDPR, EDPB zato poziva platforme, naj ponudijo resnično “enakovredno alternativo”, ki ne povzroča dodatnih stroškov. To pomeni možno tretjo možnost soglasja, ki ne vključuje nobenih stroškov za uporabnike in jim še vedno omogoča uporabo storitev teh glavnih spletnih platform.
Izvedba tretje možnosti soglasja
Možna rešitev bi lahko bila npr. B. sestavljajo trije gumbi na pasici s piškotki: »Strinjam se z vsem«, kar bi pomenilo, da se prostovoljno strinjate z obdelavo vedenjskega oglaševanja; “Strinjam se brez vedenjskega oglaševanja”, kar bi pomenilo zavrnitev obdelave vedenjskega oglaševanja, vendar možnost uporabe storitve do določene meje; in končno “plačam”, kar bi pomenilo, da se ne strinjate z obdelavo vedenjskega oglaševanja, vendar lahko uporabljate storitev z več funkcijami kot zadnja možnost.
Uporabniki programa consentmanager lahko dodajo vaš gumb po meri »Sprejmi brez vedenjskega oglaševanja« na prvo raven gumba za piškotke tako, da sledijo našim tehničnim navodilom na naši strani za pomoč tukaj .
S temi možnostmi lahko zagotovite, da imajo vaši uporabniki več načinov za zagotavljanje soglasja kot le sprejemanje vseh pogojev ali plačilo pristojbine.
Če imate dodatna vprašanja, se obrnite na mail@consentmanager.net.