Novo, Prav

Zbogom, piškotki tretjih oseb: Tako se spreminja spletno sledenje


prazna črna kuhinjska deska z malo moke za peko

Google, zadnji izmed večjih brskalnikov, kot sta Firefox in Safari, ki se počasi odmika od piškotkov tretjih oseb, je že napovedal, da bo do konca leta 2024 popolnoma brez piškotkov tretjih oseb. V nadaljevanju bomo pojasnili, kaj to pomeni in kako točno naj bi se to zgodilo!

Piškotki imajo pomembno vlogo pri sledenju spletne dejavnosti na spletnih mestih. Omogočajo mehanizme, kot so profiliranje, ponovno ciljanje in osnovne operativne funkcije spletnih trgovin, kot je shranjevanje artiklov v uporabnikovi nakupovalni košarici. Iz tega razloga lahko odstranitev piškotkov tretjih oseb pomembno vpliva na podatke o sledenju, kot so stopnje konverzije. Priporočljivo je, da CMO-ji, oglaševalci in založniki začnejo iskati alternativne metode ali orodja.

Pregled različnih vrst piškotkov

Za nadaljnjo razlago odstranjevanja piškotkov tretjih oseb je tukaj kratek opis različnih vrst piškotkov, zlasti dveh najbolj priljubljenih: lastni piškotki in piškotki tretjih oseb.

Lastni piškotki so piškotki, ki jih nastavi ista domena. Če imate spletno mesto za e-trgovino, vaši lastni piškotki vašim strankam pomagajo, da si »zapomnijo« izdelke in jih dodajo v nakupovalni voziček.

Po drugi strani pa, če ste na YouTube naložili videoposnetek, ki je zdaj vdelan na vašem spletnem mestu, bodo nastavljeni piškotki tretjih oseb, ker videoposnetek prihaja iz domene tretje osebe, in sicer YouTube.

Opomba: Pomembno je vedeti, da lahko tudi tretje osebe nastavijo lastne piškotke in bodo še vedno delovali. Primer tega je Google Analytics. Google je tretja oseba, ki nastavi piškotke na vašo domeno, ki jih lahko uporabite za namene analize. Ti piškotki v prihodnosti ne bodo izginili, čeprav jih nastavi zunanja domena.

Še niste naveličani piškotkov? (Kdo ne? 🍪) Tukaj je naš podroben vodnik za vse, kar je povezano s piškotki. Razen tistih užitnih 😉.

Kaj se zgodi, če piškotki tretjih oseb izginejo? Ali moje spletno mesto še vedno potrebuje pasico za piškotke?

Preprost odgovor je: da! Še vedno potrebujete pasico za piškotke. Ne pozabite, da izginejo le piškotki tretjih oseb, medtem ko se piškotki prve osebe še naprej uporabljajo. Ti nebistveni piškotki, na primer za marketinško analizo, še vedno zahtevajo soglasje in s tem pasico za piškotke. LocalStorage, kjer podatki ostanejo na strani odjemalca in se ne pošiljajo samodejno strežniku kot piškotki, bo še naprej obstajal. To še vedno zahteva soglasje uporabnika v skladu z zakoni o varstvu podatkov, kot je GDPR. Zaradi tega je še toliko bolj pomembno pridobiti soglasje za posredovanje osebnih podatkov s piškotno pasico.

Vendar pa si morate zastaviti naslednja vprašanja:

  1. Kakšno vrsto piškotkov uporabljate?
  2. Za kaj uporabljate piškotke?
  3. Boste uporabljali LocalStorage?
  4. Kdo nastavlja piškotke?

Odgovori na ta vprašanja vam bodo pomagali ugotoviti, katere alternative bi morali uporabiti namesto piškotkov tretjih oseb.

Poleg tega v Nove smernice EDBP so pojasnile, da prenos naslovov IP spada v obdelavo e-zasebnosti in zato zahteva pravno podlago, ki je bodisi bistvena bodisi, če ni bistvena, zahteva soglasje. Zaradi tega je pasica za piškotke še bolj potrebna.

Uradne smernice EDBP najdete tukaj.

Pripravljeno na opustitev v začetku leta 2024, popolna opustitev konec leta 2024

Konec uporabe piškotkov tretjih oseb je že določen, toliko pomembnejši pa je natančen pregled časovnega okvira, da je dovolj časa za pripravo na alternativne načine sledenja. Glede na uradno objavo Googla bo prva faza postopnega opuščanja piškotkov tretjih oseb vplivala na 1 % uporabnikov Chroma, kar pomeni, da do prvega četrtletja 2024 ne bodo imeli omogočenih piškotkov tretjih oseb. Pričakujemo, da bo v naslednji fazi, do tretjega četrtletja, 100 % uporabnikov Chroma onemogočilo piškotke tretjih oseb.

Drugi preostali brskalniki bodo sledili z istim ciljem: do konca leta 2024 brskalniki ne bodo več podpirali piškotkov tretjih oseb. Vse več tehnologij bo sledilo temu in ne bo več podpiralo uporabe piškotkov tretjih oseb.

Kakšen vpliv ima ukinitev piškotkov tretjih oseb na spletne strani?

Obstajajo različni scenariji, ki si jih je mogoče predstavljati po popolni odpravi piškotkov, čeprav so nekatere spremembe morda že v razvoju. Govorimo o

1. manj spremljanih marketinških ciljev in
2. Podatki o občinstvu tretjih oseb niso več na voljo.

Če delate predvsem z oglasi in morate imeti možnost spremljati svojo porabo za oglase, boste morda v prihodnosti težje upravičili svojo porabo za oglase, saj ni več mogoče zagotoviti enake ravni vidnosti.

Te spremembe vidnosti bi lahko vodile tudi do alternativnih metod. To bi lahko pomenilo prehod z modelov, ki temeljijo na uspešnosti, na modele, ki temeljijo na klikih ali prikazih.

Kakovost postane ključna, bodisi kot oglaševalec, ki išče kakovostna spletna mesta, bodisi kot založnik, ki proizvaja kakovostno vsebino. Bolj kot kdaj koli prej je kakovost lahko odločilni dejavnik pri porabi za oglaševanje.

Drugi scenarij, ki ga morajo pričakovati upravljavci spletnih mest, je skoraj gotova izločitev podatkov tretjih oseb. Ti podatki med drugim vključujejo profile, nakupovalne interese, spol in starostne kategorije. Namesto tega tržniki in založniki ne bodo imeli druge izbire, kot da se zanesejo na podatke prve osebe.

Kako se pripraviti in priložnosti za lastnike spletnih mest

Najbolje je, da uporabite podatke, ki jih že imate. Če ne, lahko začnete zbirati podatke.

Začnite s podatki, ki ste jih morda že zbrali od naročnikov glasila, nakupov strank ali podatkov iz prejšnjih anket. In seveda , preden začnete z obdelavo osebnih podatkov , morate že imeti nastavljeno pasico za piškotke , da lahko uporabniki podajo soglasje za zbiranje svojih podatkov. Če ne, je zdaj čas, da to storite. Po tem lahko začnete zbirati podatke brez pravnih težav!

Zaključek: Pripravite se na konec piškotkov tretjih oseb do

  1. osredotočite se na visoko kakovostne spletne vsebine – ​​za založnike, tudi za oglaševalce. Če se ukvarjate z e-trgovino, poskrbite, da bo vsebina vaše spletne strani dovolj privlačna, vključno s fotografijami izdelkov, opisi in uporabnostjo vaše trgovine.
  2. Oglejte si alternative piškotkom tretjih oseb zdaj!
  3. In končno, uporaba pasice za piškotke je zelo pomembna za zbiranje vseh vrst podatkov brez pravnih težav! Začnite zbirati podatke prve osebe zdaj.

S programom ConsentManager bo vaša pasica pripravljena za uporabo v samo nekaj minutah – in to brezplačno. Poskusite sedaj!


več komentarjev

Newsletter consentmanager Juni
Novo

Glasilo 06/2024

Nov dodatek: zasebnosti prijazna analitika spletnega mesta Z junijsko posodobitvijo vam je v vašem računu na voljo nov dodatek »Website Analytics«. Tukaj združujemo dve komponenti, v katerih smo še posebej dobri: resnično varstvo podatkov in odlično poročanje. Prednost naše nove zasebnosti prijazne spletne analitike je predvsem v zaščiti podatkov in preprostosti sistema: Z našo zasebnostjo […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Novo

Nizozemski DSB: Vodnik po pasicah za piškotke in povečanih inšpekcijah

Nizozemski organ za varstvo podatkov (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) je objavil nov vodnik , ki opisuje najboljše prakse za oblikovanje pasic za piškotke in čemu se je treba izogibati, da se izognete morebitnim kaznim. Kot je bilo napovedano februarja 2024 , bo organ za varstvo podatkov uvedel več nadzora, da bi zagotovil, da spletna mesta zakonito […]