Novo

Zakon o digitalnih trgih: Zakon o digitalnih trgih preprosto obrazložen


Zakon o digitalnih trgih EU

Zakon EU o digitalnih trgih (DMA), znan tudi kot Zakon o digitalnih trgih, je namenjen ohranjanju zdrave ravni konkurence med digitalnimi podjetji z uvedbo določenih pravil in kazni za neupoštevanje “vratarjev”. največje digitalne platforme, ki trenutno obvladujejo spletni prostor. Hkrati želi spodbujati inovacije na spletnem trgu ter zaščititi pravice in interese podjetij in potrošnikov.

Zakon o digitalnih trgih (DMA) je začel veljati v začetku novembra 2022, njegove določbe veljajo od 2. maja 2023, Komisija pa je pristojna samo za uveljavljanje teh določb.

Za koga velja DMA?

Zakon o digitalnih trgih se uporablja za tako imenovane “vratarje”, to je velike spletne igralce na digitalnem trgu, ki so izbrani po določenih kvantitativnih merilih in regulirani v skladu z DMA, da se prepreči morebitna zloraba tržne moči.

Evropska komisija je 6. septembra 2023 imenovala šest vratarjev, ki morajo šest mesecev po tem datumu izpolnjevati standarde skladnosti DMA.

Omenjenih šest vratarjev je bilo:

  1. abeceda
  2. Amazon
  3. Apple
  4. Bajtski ples
  5. Meta
  6. Microsoft

Spodaj je grafika, ki jo je objavila Evropska komisija in prikazuje šest vratarjev in njihove glavne platforme.

Digital Markets Act Gatekeepers & Core Platform Service

Vir slike: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_23_4328

Kakšna merila je Evropska komisija uporabila za identifikacijo vratarjev?

Uporabljena so bila tri glavna kvantitativna merila:

  1. Podjetje ustvari določen letni promet v Evropskem gospodarskem prostoru in ponuja storitev centralne platforme v vsaj treh državah članicah EU;
  2. družba zagotavlja storitev centralizirane platforme za več kot 45 milijonov mesečnih aktivnih končnih uporabnikov s prebivališčem ali sedežem v EU in več kot 10.000 letnih aktivnih poslovnih uporabnikov s prebivališčem v EU; in
  3. družba izpolnjuje drugi kriterij zadnja tri leta.

Kakšna so pravila in sankcije zakona o digitalnih trgih?

Vratarji morajo upoštevati nekaj, kar je treba in česa ne. Vse z namenom prispevanja k pošteni konkurenci, inovativnosti in koristi potrošnikov.

Po mnenju Komisije obstaja nekaj primerov, kaj je treba in česa ne.

Vratarji morajo to storiti v prihodnosti:

  • Dovolite tretjim osebam, da v določenih situacijah delajo z lastnimi storitvami Gatekeeperja.
  • Omogočite svojim poslovnim strankam dostop do podatkov, ki jih ustvarijo pri uporabi platforme Gatekeeper.
  • Zagotovite oglaševalcem in založnikom potrebna orodja in informacije za samopregledovanje oglasov, ki jih gosti Gatekeeper.
  • Poslovnim strankam ponudite možnost oglaševanja in sklepanja pogodb s svojimi strankami zunaj platforme Gatekeeper.

V prihodnosti gatekeeper platforme ne bodo več smele:

  • Ocenite storitve in izdelke, ki jih ponuja sam Gatekeeper, bolje kot primerljive storitve in izdelke, ki jih ponujajo tretje osebe na platformi Gatekeeper.
  • Potrošnikom preprečite sodelovanje s podjetji zunaj njihove platforme.
  • Potrošnikom preprečite, da bi po želji odstranili vnaprej nameščeno programsko opremo ali aplikacije.
  • Sledite končnim uporabnikom zunaj osrednje storitve platforme vratarja za ciljno usmerjeno oglaševanje brez dejanskega soglasja.

❗Neupoštevanje lahko povzroči kazni v višini do 10 % svetovnega letnega prometa podjetja in do 20 % v primeru ponovne kršitve.

Naslednji koraki?

Vratarji morajo zdaj upoštevati pravila, ki jih je določila Evropska komisija, in Komisiji predložiti poročilo, v katerem opisujejo ukrepe, sprejete za uskladitev s predpisi. Poleg tega morajo Evropski komisiji predložiti poročilo z opisom uporabljenih tehnik ustvarjanja uporabniških profilov.

Izvrševanje zakona o digitalnih trgih (DMA) bo torej privedlo do pravičnejših konkurenčnih pogojev med vratarji in manjšimi podjetji, vključno s potencialnimi novimi udeleženci.

Bodite obveščeni in se pripravite na spremembe, ki jih prinaša Zakon o digitalnih trgih.

Naročite se na naše novice , da boste na tekočem ali preverite svojo skladnost še danes z našim brezplačnim preverjanjem spletnih mest s piškotki .


več komentarjev

General

Glasilo 09/2024

Nove funkcije: orodje za pravice subjekta podatkov (DSR). GDPR določa, da prizadeti (kot so obiskovalci spletnega mesta, stranke ali druge osebe, katerih podatki se obdelujejo) uživajo določene pravice. To zlasti vključuje, da lahko poizvedujejo o svojih pravicah in prejemajo informacije o obdelanih podatkih. Pravice med drugim vključujejo: Naše novo orodje DSR vam zdaj omogoča, da […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Novo

consentmanager pridobi zlati status Google CMP partnerja

consentmanager je bil certificiran kot Gold Tier CMP partner v partnerskem programu Google Consent Management Platform (CMP). Ta status smo dobili na podlagi naslednjih kriterijev: Najnovejši razvoj partnerskega programa Google CMP prinaša pomembne prednosti za naše stranke. Zdaj lahko svojo pasico za soglasje integrirate z Google Ads, Google Analytics in Google Tag Managerjem neposredno iz […]