General

Prihodnost brez piškotkov: Kaj morajo vedeti upravljavci spletnih mest


Trije piškoti, ki ležijo na mobilnem telefonu poleg tipkovnice

“Prihodnost brez piškotkov”: Kaj to pomeni?

Prihodnost brez piškotkov je izraz, ki se nanaša na omejeno uporabo piškotkov na spletnih mestih. To ne velja nujno za vse piškotke, ampak zlasti za piškotke tretjih oseb.

Če sami nikoli niste uporabljali piškotkov, boste tukaj našli kratko razlago. Piškotki so majhne datoteke, ki se shranijo na uporabnikovem računalniku med brskanjem po spletni strani. Uporabljajo se samo (s soglasjem) za shranjevanje informacij, kot so uporabniški podatki za prijavo ali njegova zgodovina brskanja, tako da lahko spletno mesto uporabniku zagotovi bolj prilagojeno uporabniško izkušnjo. Obstaja več kot dve vrsti piškotkov, a zaradi priročnosti se danes pogovorimo o dveh najpogostejših. Na eni strani so lastni piškotki, ki jih nastavi upravljavec spletne strani, na drugi strani pa so piškotki tretjih oseb, ki jih nastavijo druga podjetja (npr. oglaševalci).

Vloga piškotkov v spletnem oglaševanju

Piškotki igrajo pomembno vlogo v svetu digitalnega oglaševanja, saj oglaševalcem posredujejo veliko količino pomembnih podatkov, ki jih ti uporabijo, da uporabnikom ponudijo bolj relevantno in učinkovito oglaševanje.

Vendar je to povzročilo nekaj kritik in dvomov glede zasebnosti. Kritiki trdijo, da ti piškotki spodbujajo “nadzorni kapitalizem”, ki želi zbirati uporabniške podatke za dobiček. Ker se v večini primerov uporabnikom sledi brez njihove vednosti ali soglasja.

Iz tega razloga je Google napovedal, da od leta 2024 ne bo več uporabljal piškotkov tretjih oseb. Podjetje bi iskalo nove tehnologije in pristope, ki bi lahko pomagali zaščititi zasebnost uporabnikov, hkrati pa bi oglaševalcem omogočili prikazovanje ustreznih oglasov. Zaradi tega Google trenutno razvija različne tehnologije za zaščito podatkov, znane pod izrazom »Privacy Sandbox« . Ta peskovnik uporablja tehnologije, kot je strojno učenje, za razvrščanje ljudi v večje, anonimne kategorije glede na njihove interese. To omogoča oglaševalcem, da uporabnikom še naprej prikazujejo oglase, ki ustrezajo njihovim interesom, hkrati pa ohranjajo anonimnost uporabnikov.

Naslednji korak je bolj tehnične narave, če želite, ga lahko preskočite in greste neposredno na Kako naj lastniki spletnih mest in tržniki ravnajo v tej situaciji .

Kako torej deluje Privacy Sandbox?

  1. Federated Learning of Cohorts (FLoC): Namesto uporabe piškotkov za sledenje vedenju uporabnika Privacy Sandbox uporablja FLoC. Gre za nov sistem, ki deli uporabnike v skupine s podobnimi interesi. Oglaševalci lahko nato ciljajo na te skupine namesto na posameznike.
  2. TURTLEDOVE: TURTLEDOVE (Two Uncorrelated Requests, then Locally-Executed Decision On Victory) omogoča spletnim mestom prikaz prilagojenih oglasov brez sledenja vedenju uporabnikov po spletu. V tem primeru brskalnik sprejema odločitve v zvezi z oglaševanjem lokalno in uporabniški podatki ostanejo zasebni.
  3. Lastni nizi: First party nizi tvorijo mrežo spletnih mest, tako da lahko izmenjujejo podatke med seboj. To sodelovanje pomaga vsem zainteresiranim stranem pri zagotavljanju prilagojene vsebine in oglaševanja, hkrati pa varuje zasebnost uporabnikov.
  4. Žetoni zaupanja: z žetoni zaupanja lahko brskalniki spletnemu mestu dokažejo, da je uporabnik “pravi”, ne da bi jim bilo treba posredovati svojo identiteto. To preprečuje, da bi roboti ali drugi avtomatizirani sistemi manipulirali s sistemom.

Kaj to pomeni za lastnike spletnih mest

Bo torej privolitev izginila? Jasen ne! Še vedno boste morali pridobiti izrecno soglasje svojih uporabnikov, dokler obstajajo predpisi o zasebnosti.

Toda morda se boste morali prilagoditi novim tehnologijam. Ko Chrome odstrani piškotke tretjih oseb, bodo lastniki spletnih mest morali najti nove načine za doseganje ciljne skupine in merjenje uspešnosti svojega oglaševanja. To lahko pomeni uporabo novih tehnologij sledenja ali iskanje novih pristopov k spletnemu oglaševanju.

Kako naj upravljavci spletnih mest in vodje trženja ravnajo v tej situaciji?

Tukaj je nekaj korakov, ki jih lastniki spletnih mest lahko sprejmejo, da se pripravijo na prihodnost brez piškotkov:

  • Ustvarite ustrezno in kakovostno vsebino: ker je ciljanje na sobesedilo vse bolj pogosto, poskrbite, da bo vaša vsebina dobro prilagojena vašemu občinstvu. Kontekstualno ciljanje je strategija, pri kateri Google analizira vsebino spletnega mesta in prikazuje oglase na podlagi vsebine strani.
  • Izvedite alternativne metode sledenja: Google na primer dela na novi tehnologiji, imenovani Federated Learning of Cohorts (FLoC), ki združuje uporabnike s podobnim vedenjem brskanja v kohorte za ciljanje oglasov.
  • Razumevanje podatkov prve osebe: Zbirajte in uporabljajte podatke prve osebe, na primer prek naročnin na glasila, uporabniških računov in dejavnosti družbenih medijev.
  • Uporabite platformo za upravljanje soglasja: medtem ko bodo piškotki tretjih oseb kmalu stvar preteklosti, predpisi o zasebnosti, kot sta GDPR in CPRA, še vedno zahtevajo soglasje uporabnikov prek lastnih piškotkov, preden se zberejo njihovi osebni podatki.

CMP lahko vašemu spletnemu mestu pomaga pri upravljanju piškotkov in zagotavljanju skladnosti s tem pravilnikom o zasebnosti, tudi če uporabljate alternativne metode sledenja. CMP je potreben, zlasti če dajete prednost svojim lastnim podatkom.

  • Zgradite zaupanje: svojim uporabnikom ne bi smeli le pokazati, da upoštevate najnovejše predpise o varstvu podatkov, temveč tudi, da je njihova zasebnost prednostna naloga, tako da jim omogočite večji nadzor nad njihovimi osebnimi podatki. Zato je pomembno, da podate jasno in nedvoumno izjavo o soglasju in informacije o tem, kako boste obdelovali njihove osebne podatke.

V prihodnosti brez piškotkov bo prilagodljiv in zmogljiv CMP pomembno orodje za upravljanje soglasja uporabnikov in zbiranje podatkov. Preizkusite Consentmanager CMP zdaj brezplačno.

Pripravite se zdaj

Morda bo šele naslednje leto Google sprejel odločitev o morebitni odstranitvi piškotkov tretjih oseb. Vendar se lahko upravljavci spletnih strani in odgovorni za trženje začnejo pripravljati že zdaj.
Prevzemite pobudo zdaj! Prepričajte se, da ste že skladni in pripravljeni, ko bodo nove spremembe začele veljati. Naš CMP je vedno na tekočem z novimi in prihajajočimi zakonodajnimi spremembami po vsem svetu. Takoj brezplačno preverite skladnost vašega spletnega mesta z GDPR: za začetek kliknite tukaj.


več komentarjev

Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
General, Novo, videi

Webinar: Google Consent Mode v2 z Googlom in upraviteljem privolitve

Pridružite se našemu ekskluzivnemu spletnemu seminarju, ki ga gosti consentmanager v sodelovanju z Googlom 12. junija 2024 ob 11.00 po srednjeevropskem času. Zaradi velikega povpraševanja po informacijah o najnovejših Googlovih zahtevah vam bo ta spletni seminar pomagal bolje razumeti Google Consent Mode v2. Dennis Gingele iz Googla in Jan Winkler iz consentmanagerja bosta predstavila bistvena […]
Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with
Prav

6 let GDPR: praznovanje njenega daljnosežnega vpliva

Bližamo se šesti obletnici 25. maja 2024 Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) , ki je vplivala na standarde varstva podatkov po vsem svetu od začetka veljavnosti 25. maja 2018. GDPR ni le temeljito spremenila varnosti in upravljanja osebnih podatkov, temveč je okrepila pravice posameznikov in jasno opredelila odgovornosti organizacij. Pokrajina varstva podatkov pred GDPR […]