Novo

Analiza: Piškotki v 100 najboljših spletnih trgovinah


Del našega dela pri podjetju consentmanager je videti, kaj trg počne. Zato smo vzeli 100 najboljših nemških spletnih trgovin in pogledali, kje, kdaj in kateri piškotki so nastavljeni ter kakšne pasice s piškotki se uporabljajo. Rezultat: obstaja zadržano povpraševanje.

grafikon, ki prikazuje število piškotkov, uporabljenih brez soglasja v 100 najboljših nemških spletnih trgovinah

Med 80 najboljših piškotkov brez privolitve

Za analizo smo iz EMI vzeli seznam 100 najboljših spletnih trgovin z najvišjim prometom v letu 2020 in vsako trgovino posebej priklicali z brskalnikom Chrome v načinu brez beleženja zgodovine. Naša pričakovanja so bila, da bomo na straneh v povprečju videli morda peščico piškotkov – rezultat obravnave varstva podatkov v teh spletnih trgovinah je bil več kot streznijoč:

Od 100 strani na samo 2 straneh ni bilo niti enega piškotka, na 15 straneh pa je bilo več kot 30 piškotkov – ne da bi kliknili na gumb za soglasje, upoštevajte. (Žalosten) vrh zaseda modni trgovec, ki nastavi celih 80 piškotkov, preden se obiskovalec strinja – čeprav je na spletnem mestu prikazana pasica s piškotki, ki dovoljuje zavrnitev. Tudi povprečje je bistveno višje, kot smo pričakovali pri približno 16 piškotkih (pred odobritvijo) na trgovino . Tudi če bi v trgovinah rekli, da je veliko piškotkov lahko “funkcionalnih” in “nujnih” – ali je za to res potrebnih 16 piškotkov?

Pasica s piškotki znamke “Domače”.

Presenetilo nas je tudi število trgovin, ki so namesto profesionalne rešitve piškotkov raje zgradile lastne piškotke ali uporabile že pripravljene skripte z interneta. Približno 40 % anketiranih spletnih trgovin je uporabljalo pasico za domače piškotke. Rezultat je tukaj ustrezno slab: le zelo redki so bili zasnovani tako, da so skladni z GDPR/e-Zasebnostjo.

Lepo oblikovan, vendar ni skladen

Žal je le nekaj pozitivnih primerov. Čeprav nekatere trgovine zgledno blokirajo ponudnike tretjih oseb, niso povsem popolne, ko gre za komunikacijo na ravni soglasja. V večini primerov primanjkuje osnovnih informacij, na primer, kateri ponudniki se uporabljajo, kateri nameni se zasledujejo ali katere pravne podlage se uporabljajo. Zelo malo trgovin dejansko navaja piškotke in večina navaja namene, vendar ni ponudnikov.

Nekatera spletna mesta se res potrudijo z grafično zasnovo – vendar se zdi, da je prepogosto poudarek na spodbujanju obiskovalca, naj klikne “Sprejmi”. Glasbena trgovina na primer uporablja smešno pasico s piškotki, vendar tudi tukaj ni enakega obravnavanja med sprejetjem in zavrnitvijo:

risani lik babice, ki prinese krožnik piškotov in odstavek besedila

Okrožno sodišče v Rostocku je nedavno opozorilo , da je pomembna enaka zastopanost sprejemanja in zavrnitve. Vendar: od 100 spletnih trgovin, ki smo jih pregledali, smo lahko našli le eno, kjer je zavrnitev strukturirana na enak način kot sprejem. Za 50 trgovin ni bilo neposredne možnosti zavrnitve, le gumb ali povezava »Nastavitve«. Skupno 8 trgovin je imelo tudi pasico s piškotki, na kateri ni bilo niti nastavitev niti gumba ali povezave za zavrnitev.

negativni primeri

Med številnimi spletnimi trgovinami je marsikaj narejenega prav – a na žalost je veliko trgovin, za katere se zdi, da še vedno živijo v dobi pred GDPR. Tukaj je nekaj negativnih primerov, kako tega ne storiti:

Primer pasice za piškotke z gumbom "Sprejmem".
Primer pasice za piškotke z gumbom "Strinjam se".
Zelo diskretna pasica za piškotke z gumbom "Strinjam se".
Preprosta pasica za piškote

Zaključek

Skratka, nemška spletna trgovina je na žalost zelo razočarana. Po podatkih Statiste je vsako od teh podjetij ustvarilo letno prodajo v višini več kot 70 milijonov evrov – hkrati pa le peščica spletnih trgovin uspe prikazati približno GDPR-skladen sloj privolitve. V zvezi s tem: Drage spletne trgovine, prosimo, da nujno izboljšate potrebo po dohitevanju 🙂

Če želite izvedeti, kaj mora pasica za piškotke vsaj vsebovati za zaščito podatkov spletne trgovine, lahko najdete nekaj informacij na našem GDPR kontrolnem seznamu spletne trgovine .


več komentarjev

Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
General, Novo, videi

Webinar: Google Consent Mode v2 z Googlom in upraviteljem privolitve

Pridružite se našemu ekskluzivnemu spletnemu seminarju, ki ga gosti consentmanager v sodelovanju z Googlom 12. junija 2024 ob 11.00 po srednjeevropskem času. Zaradi velikega povpraševanja po informacijah o najnovejših Googlovih zahtevah vam bo ta spletni seminar pomagal bolje razumeti Google Consent Mode v2. Dennis Gingele iz Googla in Jan Winkler iz consentmanagerja bosta predstavila bistvena […]
Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with
Prav

6 let GDPR: praznovanje njenega daljnosežnega vpliva

Bližamo se šesti obletnici 25. maja 2024 Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) , ki je vplivala na standarde varstva podatkov po vsem svetu od začetka veljavnosti 25. maja 2018. GDPR ni le temeljito spremenila varnosti in upravljanja osebnih podatkov, temveč je okrepila pravice posameznikov in jasno opredelila odgovornosti organizacij. Pokrajina varstva podatkov pred GDPR […]