Analiza: Piškotki v 100 najboljših spletnih trgovinah
Del našega dela pri podjetju consentmanager je videti, kaj trg počne. Zato smo vzeli 100 najboljših nemških spletnih trgovin in pogledali, kje, kdaj in kateri piškotki so nastavljeni ter kakšne pasice s piškotki se uporabljajo. Rezultat: obstaja zadržano povpraševanje.

Med 80 najboljših piškotkov brez privolitve
Za analizo smo iz EMI vzeli seznam 100 najboljših spletnih trgovin z najvišjim prometom v letu 2020 in vsako trgovino posebej priklicali z brskalnikom Chrome v načinu brez beleženja zgodovine. Naša pričakovanja so bila, da bomo na straneh v povprečju videli morda peščico piškotkov – rezultat obravnave varstva podatkov v teh spletnih trgovinah je bil več kot streznijoč:
Od 100 strani na samo 2 straneh ni bilo niti enega piškotka, na 15 straneh pa je bilo več kot 30 piškotkov – ne da bi kliknili na gumb za soglasje, upoštevajte. (Žalosten) vrh zaseda modni trgovec, ki nastavi celih 80 piškotkov, preden se obiskovalec strinja – čeprav je na spletnem mestu prikazana pasica s piškotki, ki dovoljuje zavrnitev. Tudi povprečje je bistveno višje, kot smo pričakovali pri približno 16 piškotkih (pred odobritvijo) na trgovino . Tudi če bi v trgovinah rekli, da je veliko piškotkov lahko “funkcionalnih” in “nujnih” – ali je za to res potrebnih 16 piškotkov?
Pasica s piškotki znamke “Domače”.
Presenetilo nas je tudi število trgovin, ki so namesto profesionalne rešitve piškotkov raje zgradile lastne piškotke ali uporabile že pripravljene skripte z interneta. Približno 40 % anketiranih spletnih trgovin je uporabljalo pasico za domače piškotke. Rezultat je tukaj ustrezno slab: le zelo redki so bili zasnovani tako, da so skladni z GDPR/e-Zasebnostjo.
Lepo oblikovan, vendar ni skladen
Žal je le nekaj pozitivnih primerov. Čeprav nekatere trgovine zgledno blokirajo ponudnike tretjih oseb, niso povsem popolne, ko gre za komunikacijo na ravni soglasja. V večini primerov primanjkuje osnovnih informacij, na primer, kateri ponudniki se uporabljajo, kateri nameni se zasledujejo ali katere pravne podlage se uporabljajo. Zelo malo trgovin dejansko navaja piškotke in večina navaja namene, vendar ni ponudnikov.
Nekatera spletna mesta se res potrudijo z grafično zasnovo – vendar se zdi, da je prepogosto poudarek na spodbujanju obiskovalca, naj klikne “Sprejmi”. Glasbena trgovina na primer uporablja smešno pasico s piškotki, vendar tudi tukaj ni enakega obravnavanja med sprejetjem in zavrnitvijo:

Okrožno sodišče v Rostocku je nedavno opozorilo , da je pomembna enaka zastopanost sprejemanja in zavrnitve. Vendar: od 100 spletnih trgovin, ki smo jih pregledali, smo lahko našli le eno, kjer je zavrnitev strukturirana na enak način kot sprejem. Za 50 trgovin ni bilo neposredne možnosti zavrnitve, le gumb ali povezava »Nastavitve«. Skupno 8 trgovin je imelo tudi pasico s piškotki, na kateri ni bilo niti nastavitev niti gumba ali povezave za zavrnitev.
negativni primeri
Med številnimi spletnimi trgovinami je marsikaj narejenega prav – a na žalost je veliko trgovin, za katere se zdi, da še vedno živijo v dobi pred GDPR. Tukaj je nekaj negativnih primerov, kako tega ne storiti:





Zaključek
Skratka, nemška spletna trgovina je na žalost zelo razočarana. Po podatkih Statiste je vsako od teh podjetij ustvarilo letno prodajo v višini več kot 70 milijonov evrov – hkrati pa le peščica spletnih trgovin uspe prikazati približno GDPR-skladen sloj privolitve. V zvezi s tem: Drage spletne trgovine, prosimo, da nujno izboljšate potrebo po dohitevanju 🙂
Če želite izvedeti, kaj mora pasica za piškotke vsaj vsebovati za zaščito podatkov spletne trgovine, lahko najdete nekaj informacij na našem GDPR kontrolnem seznamu spletne trgovine .