Prav

IAB TCF 2.0: Uporaba piškotkov, skladna z varstvom podatkov


Ker je v letu 2018 začela veljati Splošna uredba EU o varstvu podatkov (GDPR) in tudi s prihajajočo Uredbo o e-zasebnosti, so ponudniki spletnih strani dolžni pridobiti soglasje obiskovalca : Šele takrat se lahko nastavijo piškotki, ki med drugim spremljati vedenje uporabnika pri deskanju in analizirati. Uporabniki spletnega mesta imajo pravico vedeti, za katere namene so piškotki nastavljeni in za kaj se zbrani podatki uporabljajo. Poleg tega mora uporabnik imeti možnost, da zavrne uporabo piškotkov v postopku prijave. V ta namen so bile v zadnjih letih vzpostavljene rešitve in okviri , ki ponujajo prav to vrsto funkcij: poizvedovanje o soglasju za uporabo piškotkov, vključno z administracijo in dokumentacijo. V ta namen so bili ustanovljeni tako imenovani Consent Management Providers (CMP), ki ponujajo ustrezne platforme in rešitve za upravljavca spletne strani. Toda kdo dejansko potrebuje CMP, kaj delajo orodja, kakšne so razlike – in kaj ima Interactive Advertising Bureau (IAB) opraviti s tem? To in še več lahko izveste v tej objavi.

Rešitev za soglasje za standard IAB in TCF

Kaj počne ponudnik upravljanja privolitve?

Mednarodno poslovno združenje industrije spletnega oglaševanja IAB je leta 2018 razvilo in objavilo Okvir za transparentnost in soglasje (TCF) . Njegov cilj je standardizirati postopek pridobivanja soglasja za piškotke in zagotoviti informacije o privolitvi uporabnikov med izvajanjem digitalnega oglaševanja . Veliko število ponudnikov oglaševalske tehnologije je zdaj vključenih v spletno distribucijo oglaševalskega medija. Z ustreznimi orodji si lahko ogledate, koliko piškotkov hkrati nastavi veliko oglaševalskih partnerjev, na primer na spletnih straneh velikih založb. Vsi potrebujejo informacije o tem, ali je bila dana privolitev ali je bila uporaba piškotkov zavrnjena.

Ponudniki upravljanja privolitve, kot je Consentmanager, ponujajo prav to rešitev s svojimi orodji. Na ta način oglaševalci in upravljavci spletnih trgovin pridobijo soglasje uporabnika, ali se njihovi podatki o uporabi smejo hraniti in obdelovati s piškotki. Pojavna okna in pasice te vrste, ki svetujejo, da je mogoče zbirati podatke, so danes povsod na spletu. Ponujeni so gumbi in/ali možnosti izbire, s katerimi se uporabnik strinja s pogoji uporabe – ali ne. Tukaj CMP zagotavlja skladno z varstvom podatkov in pravno brezhibno upravljanje izjav o privolitvi in tudi za primerjavo podatkov z drugimi oglaševalskimi partnerji.

Ponudniki upravljanja privolitve na podlagi okvira za transparentnost in soglasje (IAB TCF) Urada za interaktivno oglaševanje določajo, v katere posebne uporabe in oglaševalske partnerje je uporabnik privolil. Iz teh podatkov se ustvari niz za soglasje in se shrani v piškotek brskalnika. To omogoča drugim CMP-jem, da preberejo, ali je uporabnik že dal privolitev.

Vsako spletno podjetje, ki želi doseči evropske uporabnike in o njih zbira uporabniške podatke, potrebuje orodje za upravljanje privolitve, kot je consentmanager . To mu omogoča uporabo analitičnih orodij ali pripomočkov družbenih medijev in zasledovanje namenov ponovnega ciljanja. Ne morete se izogniti resničnemu privolitvi, torej aktivnemu privolitvi uporabnika za uporabo piškotkov. IAB TCF 2.0 ponuja potrebno podporo za to.

Zgodovina IAB TCF 2.0

Interactive Advertising Bureau je neprofitna organizacija s sedežem v New Yorku in je bila ustanovljena leta 1996. Je globalno aktivno trgovsko združenje za industrijo spletnega oglaševanja. Združenje po lastnem opisu zastopa interese spletnega poslovanja z zagotavljanjem standardizacije in normativov pri izmenjavi podatkov, povezanih z oglaševanjem. Na ta način IAB služi optimizaciji uporabe spletnih oglaševalskih kanalov za oglaševalsko industrijo. V IAB je trenutno organiziranih več kot 40 mednarodnih podorganizacij. V Nemčiji IAB zastopa Online Marketers Circle (OVK).

Kot je bilo omenjeno na začetku, je organizacija IAB objavila Okvir za preglednost in soglasje (IAB TCF) , ki je bil zdaj dodatno razvit v različici TCF 2.0 . IAB TCF 2.0 koncept ponudnika upravljanja privolitev razume kot platformo, s katero oglaševalska podjetja centralizirajo in upravljajo transparentnost, skladno z varstvom podatkov, ter ugovore in privolitve končnih uporabnikov.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Tri stranke v IAB TCF/TCF 2.0

Pri uporabi ogrodja IAB-TCF med seboj komunicirajo trije udeleženci: založniki, ponudniki (prodajalci) in ponudnik upravljanja privolitve (CMP) . Založnik je dejanski spletni ponudnik in s tem prva kontaktna točka, s katero uporabnik pride v stik. Založniki objavljajo informacije (npr. medijske hiše, založniki itd.) in svoje delo delno ali v celoti financirajo iz oglaševanja tretjih oseb. To se običajno izvaja z oglaševalsko mrežo, ki obiskovalcem spletnega mesta prikazuje ustrezne oglase. V okviru IAB-TCF ali TCF 2.0 so oglaševalci in omrežja opredeljeni kot ponudniki.

Ponudniki oziroma prodajalci so omenjeni oglaševalci, s katerimi je založnik sklenil sodelovanje. Ponudniki prikazujejo oglaševalske vsebine na spletnih straneh založnika in nastavljajo piškotke v brskalniku obiskovalca spletne strani. To ponudnikom omogoča umestitev oglasov, ki so relevantni za ciljno skupino, v obliki prilagojenega oglaševanja.

Ponudnik upravljanja privolitve (CMP) zagotavlja tehnologijo, ki zagotavlja pridobitev uporabnikove privolitve za shranjevanje in nadaljnjo obdelavo personaliziranih podatkov. V okviru IAB-TCF se individualne nastavitve privolitve posameznih končnih uporabnikov posredujejo ponudnikom, ki so aktivni na trenutni spletni strani.

Kako deluje okvir IAB TCF

V praksi IAB okvir TCF 2.0 deluje kot komunikacijski sistem , ki posreduje uporabniške izjave o privolitvi med izdajateljem, tretjimi ponudniki in CMP, ki se uporabljajo na spletnem mestu izdajatelja. V aplikaciji, ki je zgrajena na ogrodju IAB (npr. Consentmanager), založnik izbere svoje prednostne ponudnike, ki so se registrirali v okviru. Ti so prikazani na tako imenovanem globalnem seznamu dobaviteljev (GVL) . Za sodelovanje v IAB TCF mora oglaševalec sprejeti številne pogoje, na primer posodobitev kode. Na ta način ponudnik zagotavlja, da so piškotki nastavljeni le, če obstaja signal soglasja ponudnika upravljanja soglasja (CMP) ali druga pravna podlaga dovoljuje nastavitev piškotka. Poleg tega se osebni podatki, ki temeljijo na privolitvi, ne smejo uporabljati, dokler od sodelujočega CMP ne prejme signala o privolitvi. Ta postopek zagotavlja, da so na globalnem seznamu ponudnikov prikazani samo ponudniki “belega seznama”, ki se držijo pravil IAB TCF.

Takoj ko se založnik registrira v TCF 2.0, iz GVL izbere zaupanja vredne ponudnike , s katerimi želi sodelovati.

Status privolitve uporabnika je shranjen v obliki piškotka založnika (prve osebe) in se nato deli v informacijski verigi oglaševalcev v IAB TCF. Po tem, ko obiskovalec spletne strani izbere privolitev, imajo sodelujoči ponudniki oglaševanja dostop do obdelave uporabniških podatkov za njihove ustrezne in za uporabnike legitimne namene.

Cilji IAB TCF in inovacije v TCF 2.0

Nadgradnja TCF 2.0 , izdana leta 2020, je revidirana različica z novimi funkcijami in številnimi prilagoditvami trenutnega pravnega okvira GDPR EU. Prej je bila različica 1.1 “Okvirja za preglednost in soglasje GDPR” objavljena marca 2018, približno v času, ko je začela veljati Splošna uredba o varstvu podatkov. TCF ponuja standardizirano programsko platformo za spletno poizvedbo in prenos odobritve uporabnika za prikaz prilagojenega oglaševanja in s tem povezane nastavitve piškotkov. Ustrezni podatki se izmenjujejo med založniki, oglaševalci in njihovimi tehnološkimi partnerji.

Namen okvira je ustvariti standarde, ki jih lahko agencije, oglaševalci in ponudniki AdTech uporabljajo za distribucijo programskega spletnega oglaševanja v okviru Splošne uredbe o varstvu podatkov, ne da bi pri tem kršili pravni okvir. Če želite na spletnem mestu zbirati osebne podatke in jih analizirati v oglaševalske namene, morate obiskovalce spletne strani ne le obvestiti o uporabi zbranih podatkov, temveč tudi pridobiti njihovo soglasje za uporabo podatkov.

Z novim TCF 2.0 imajo založniki večjo prilagodljivost in nadzor pri integraciji in sodelovanju s tehnološkimi partnerji. Nova funkcija izdajatelja omogoča omejevanje posameznih namenov, za katere se obdelujejo osebni podatki po ponudniku. S TCF 2.0 imajo obiskovalci spletnega mesta možnost , da podrobno podelijo ali zavrnejo privolitev in uveljavijo svojo pravico do ugovora nadaljnji obdelavi svojih osebnih podatkov. Uporabnik lahko poda podrobno privolitev, v kateri obliki lahko ponudnik uporablja določene funkcije obdelave podatkov, na primer pri pridobivanju natančnih geolokacijskih podatkov.

Nicht sicher ob Sie ein CMP brauchen?


Wenn Sie sich nicht sicher sind, ob Sie ein CMP brauchen oder nicht, treten Sie gern in Kontakt mit uns – wir werden Ihnen helfen die richtige Lösung für Ihr Unternehmen zu finden!


TCF 2.0 se bolj osredotoča na zakonite interese . Na ta način se prodajalci lahko sklicujejo na svoj zakoniti interes za posamezne namene, vendar ima uporabnik še vedno možnost temu ugovarjati. Poleg tega se je število možnih namenov uporabe in analize podatkov o sledenju povečalo s pet na deset. Dva od njih sta tako imenovana posebna namena – to sta namena, ki služita varnosti spletne strani in jima uporabnik zato ne more nasprotovati. Od TCF 2.0 posamezne posebne značilnosti zahtevajo lastno izbiro, na primer pri določanju in obdelavi geolokacijskih podatkov. In še posebej pomembno v času “Mobile First”: TCF 2.0 vsebuje posebne informacije o standardiziranem shranjevanju piškotkov v aplikacijah za pametne telefone .

Za koga je uporaba ponudnika upravljanja soglasij smiselna?

Oblike oglaševanja, ki temeljijo na piškotkih, so še posebej pomembne za založbe , ki morajo na primer svoje novinarske vsebine financirati s spletnim oglaševanjem. Vendar pa imajo lahko panožni portali ali spletna mesta revij tudi koristi od TCF 2.0 in storitev ponudnika upravljanja privolitve. Skratka: vsi založniki, ki živijo v kakršni koli obliki oglaševanja .

Uporaba CMP je prav tako uporabna, na primer za spletne trgovine, zasebna spletna mesta ali ponudnike storitev, kot so ponudniki plačilnih storitev. Ker so piškotki običajno nastavljeni tudi tam, je mogoče opraviti analize uporabnikov in pridobiti pravno učinkovito privolitev uporabnika.

 

Ostanite na tekočem!

Naročite se na glasilo

Tako Consentmanager izvaja TCF 2.0 v skladu z GDPR

Consent Manager temelji na IAB TCF 2.0. Ekipa Consentmanager je aktivno vključena v skupino razvijalcev TCF 2.0 IAB Europe in je znatno prispevala k specifikacijam za TCF 2.0. Tako je pri vseh nadaljnjih razvojih in spremembah tehničnih podatkov na prvem mestu consentmanager.

Z brezplačnim računom lahko takoj preizkusite consentmanager in ga integrirate v svoje spletno mesto . Sistem podpira vse običajne CMS sisteme. Sistem je zelo enostaven za uporabo. Takoj po registraciji lahko že vnesete URL svoje spletne strani in izberete med zaupanja vrednimi ponudniki s seznama GVL. Poleg tega lahko z le nekaj kliki miške prilagodite vizualno zasnovo izjave o soglasju za piškotke in postopke sledenja.

Ustrezne zahteve GDPR za TCF 2.0

Splošna uredba EU o varstvu podatkov določa stroge zahteve glede tega, kako se osebni podatki lahko hranijo in obdelujejo. Da bo vaše upravljanje privolitve skladno z zakonskimi zahtevami, mora uporabnika spleta obvestiti, kateri podatki se obdelujejo in za kakšen namen. Poleg tega mora uporabnik imeti možnost izbire – ne sme biti prisiljen sprejeti piškotkov za uporabo spletne strani. Soglasje za obdelavo podatkov je treba dati z jasnim dejanjem – še preden se izvede prva obdelava podatkov ali nastavljen prvi piškotek. Poleg tega je nujno, da ima uporabnik možnost, da enkrat prekliče privolitev.

Pogosto zastavljena vprašanja (FAQ)

Glede višine kazni Splošna uredba o varstvu podatkov določa jasne smernice. V primeru neskladnosti z GDPR so globe določene po naslednjih pravilih: bodisi 4 odstotke svetovnega letnega prometa podjetja ali pavšal do 20 milijonov evrov – odvisno, kateri znesek je višji. S Consentmanager ste vedno na varni strani.

št Zakonodajalec razlikuje med tehnično potrebnimi piškotki in tistimi, ki so nastavljeni iz ekonomskih razlogov , na primer za namene povezovanja, piškotke za sledenje ali orodja za analizo. Le slednji zahtevajo privolitev (ali zavrnitev, če je primerno) s strani uporabnika. Tehnično potrebni piškotki pa se uporabljajo za pravilno delovanje spletne strani, npr. B. nakupovalni voziček spletne trgovine. Ti ne zahtevajo soglasja.

št Ponujeni morajo biti gumbi za sprejem, zavrnitev ali objavo, vendar na prvi pogled ne sme biti mogoča podrobna izbira. V prvem sloju morajo biti prikazani samo nameni obdelave podatkov tretjih ponudnikov (Nameni). Trenutno ni obveznosti, da bi CMP na tej točki že ponujali podrobne možnosti. Vendar lahko založnik to še vedno ponudi prek CMP in po potrebi izvede prilagoditve, če to zahteva sprememba zakona.

V bistvu ima lahko vsak, ki ima spletno mesto, koristi od TCF 2.0 . Vendar pa je TCF zanimiv predvsem za oglaševalsko industrijo in založnike , ki so neposredno povezani s končnimi strankami in katerih osnovna dejavnost je financiranje lastnih vsebin z oglaševanjem. To so lahko vidni oglasi na spletni strani, lahko pa se pridobijo podatki o uporabnikih in analize vedenja pri deskanju. V ta namen se prek CMP, kot je Consentmanager, vzpostavijo stiki s tretjimi ponudniki.


več komentarjev

Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
General, Novo, videi

Webinar: Google Consent Mode v2 z Googlom in upraviteljem privolitve

Pridružite se našemu ekskluzivnemu spletnemu seminarju, ki ga gosti consentmanager v sodelovanju z Googlom 12. junija 2024 ob 11.00 po srednjeevropskem času. Zaradi velikega povpraševanja po informacijah o najnovejših Googlovih zahtevah vam bo ta spletni seminar pomagal bolje razumeti Google Consent Mode v2. Dennis Gingele iz Googla in Jan Winkler iz consentmanagerja bosta predstavila bistvena […]
Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with
Prav

6 let GDPR: praznovanje njenega daljnosežnega vpliva

Bližamo se šesti obletnici 25. maja 2024 Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) , ki je vplivala na standarde varstva podatkov po vsem svetu od začetka veljavnosti 25. maja 2018. GDPR ni le temeljito spremenila varnosti in upravljanja osebnih podatkov, temveč je okrepila pravice posameznikov in jasno opredelila odgovornosti organizacij. Pokrajina varstva podatkov pred GDPR […]